تجاوز سربازان ارتش ترکیه به زنان و کودکان در مرز سوریه

نظامیان رژیم ترکیه در خط مرز روژاوا و باکور کوردستان به ٢۴ نفر حمله کردند. اعلام شد که سربازان ترک به یک زن و یک کودک تجاوز کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری هاوار در نخستین دقایق روز یک‌شنبه ١٧ مرداد/ ٨ آگوست، زمانی که ٢۴ نفر که در میان آنان زن و کودک نیز حضور داشتند در حال عبور از مرز منطقه قامشلو به باکور کوردستان بودند از سوی سربازان ترکیه در منطقه مرزی هدف حمله واقع شدند. سربازان ترک سپس دو نفر به نام‌های اِ.اِ (٣۴ ساله) و ن.ه (١۴ ساله) را بازداشت کردند.

بنابر گزارش پس از آنکه سربازان ترکیه این دو را بازداشت کردند آنان را از ارتفاع ۴ الی ۵ متری به پایین پرتاب کردند.

در تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری هاوار، وضعیت وخیم دو جوان در پی شکنجه سنگین دیده می‌شود. این جوانان از ناحیه سر، سینه و دست‌های خود زخمی شده‌اند.

به گفته ن.ه آنان گروهی ۴ نفره بودند که در حین عبور از مرز از سوی نظامیان ترکیه به گلوله بسته شده‌اند. ن.ه می‌گوید که ٢ نفر از گروه ما فرار کردند، حوالی ساعت ٣:٣٠ نیز ما دستگیر شدیم. پس از آنکه ما را بازداشت کردند بدون هیچ دلیلی مورد شكنجه قرار گرفتیم و دست من را شکستند."

در روی بدن ن.ه آثار شکنجه بی‌رحمانه دیده می‌شود و وضعیت سلامتی وی نگران کننده است.

اِ.اِ نیز می‌گوید که سربازان ترک با هر پرسش خود آنان را مورد شکنجه قرار داده‌اند و افزود:"وقتی به سر من ضربه وارد کردند از هوش رفتم."

به گفته اِ.اِ و ن.ه این دو حوالی ساعت ٨ صبح از روی دیوار مرزی به سوی دیگر پرتاب شده‌اند.

اعلام شد که سربازان ترک به یک کودک ١١ ساله و یک زن ٢۵ ساله تجاوز کرده‌اند.