یاد شهدای ۱۲ مارس در قامیشلو گرامی داشته شد

در قامیشلو مراسم یادبود شهدای قیام ۱۲ مارس برگزار شد، در این یاد بود گفته شد: «علیه انزوا و نسل‌کشی و اشغال‌گری و برای حفاظت از انقلاب خلق‌ها به مقاومت ادامه می‌دهیم‌.»

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیر ۲۰مین مراسم یادبود شهدای قیام ۱۲ مارس ۲۰۲۴ را برگزار کرد. این یادبود با شعار «در ۲۰مین سالگرد قیام قامیشلو، تمامی توطئه‌ها را از طریق خواهری و برادری خلق‌ها از بین می‌بریم» در استادیوم شهدای ۱۲ مارس شهر قامیشلو برگزار شد. هزاران تن از ساکنین این کانتون و نمایندگان سازمان‌ها‌ و جنبش‌ها و احزاب و ریش‌ سفیدان و مؤسسات این کانتون در این مراسم حضور داشتند.

طلعت یونس ریاست مشترک مجلس اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون جزیره، به آگاهی خلق در برابر تلاش‌های فتنه‌انگیزانە و آشوب‌گرانە درود فرستاد و قول داد تا برای دست‌یابی به سوریه‌ای متکثر و دمکراتیک و غیر متمرکز مبارزه را ارتقاع دهند.

محمد جمیل به نمایندگی از خانواده‌ی شهدای این کانتون، اعلام کرد که قیام ۱۲ مارس میراث مبارزات خلق و جنبش آزادی‌بخش خلق کورد است و حاصل آن نیز اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک بود که تمامی جوامع را در برمی‌گیرد و در ادامه گفت: «با سیاست‌های ضد اراده‌ی خلق منطقه مقابله می‌کنیم.»

عضو کوردیناسیون کنگره ستار، رمزیه محمد اعلام کرد که اتحاد کورد و عرب و سریانی تضمین‌گر پیروزی است و گفت: «علیه انزوا و نسل‌کشی و اشغال‌گری و برای حفاظت از انقلاب خلق‌ها به مقاومت ادامه می‌دهیم‌.»

در پایان مراسم بازی فوتبال بین تیم‌های کانتون جزیره و تیم کانتون دیرالزور برگزار شد.