ی‌پ‌گ مشخصات یک شهید را اعلام کرد

ی‌پ‌گ اعلام کرد که مبارز آنها جابر العبو در یک حادثه رانندگی به شهادت رسیده است.

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در بیانیه خود این اطلاعات را منتشر کرد:

«در تاریخ ۱۲فوریه ۲۰۲۴ در منطقه «گرکه لگه» مبارز ما جابر العبو در حالی که برای مرخصی به خانه‌اش می‌رفت، در یک تصادف رانندگی درگذشت.

رفیق ما جابر در منطقه گرکه لگه به دنیا آمد و از جامعه عرب این منطقه است. مردم گرکه لگه ما که اکثراً کورد و عرب هستند، در آغاز انقلاب روژاوا خط مقاومت در برابر اشغالگران را پذیرفتند و سهم آنها در پیروزی‌های نیروهای ما در برابر اشغالگران در سال ۲۰۱۳ مایه مباهات و غرور است.  عموی رفیق ما و از رفقای باارزش ما ما محمود، در مقاومت رملاپاشا که جایگاه مهمی در تاریخ انقلاب روژاوا دارد به شهادت رسید. خطر دشمن فقط متوجه مردم کورد نبود، بلکه متوجه همه مردم این منطقه بود. رفیق جابر هم به خاطر شهادت عمویش و هم به خاطر حقیقت دشمن، مصمم شد که آن را واضح‌تر بفهمد و به جستجوی مبارزات آزادی ادامه دهد. او نیز مانند هر انسان روی زمین، هدفی داشت که آزادی همه مردم و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر بود. رفیق جابر تلاش خود را برای مبارزه با این حقیقت کامل کرد و در سال ۲۰۱۷ در محل تولدش به صفوف ما پیوست.

ما در ابتدا به خانواده محترم رفیق جابر و سپس به همه مردم میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم. ما یک بار دیگر قول می‌دهیم که یاد و خاطره رفیق شهیدمان را در مبارزات آزادیخواهانه خود  همیشه زنده نگه داریم.

مشخصات رفیق شهید ما به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی: جابر العبو

نام مادر: امینه

نام پدر: احمد

محل و تاریخ شهادت: گرکه لگه / ۱۲ فوریه ۲۰۲۴»