زنان جوان حملات گازهای شیمیایی بر دانش آموزان در ایران و روژهلات کوردستان را محکوم می‌کنند

اتحادیه زنان جوان حمله‌ی رژیم ایران به مدارس دخترانه‌‌ی روژهلات کوردستان و ایران با گاز شیمیایی را محکوم کرده و بر حمایت خود از قیام تاکید می‌کند.

این اطلاعیه از طرف خلود محمد عضو دفتر جامعه‌ی زنان زنوبیاو مقابل دروازه‌ی بغداد در شرق رقه‌ و با حضور اعضای این اتحادیه قرائت شد و در این بیانیه آمده است: ‘نیروهای هژمونیک و امپریالیست می‌خواهند جهان را بر اساس دیدگاه‌های خود شکل دهند.» در بیانیه آمده است: «نیروهای سلطه طلب و امپریالیست می‌خواهند جهان را بر اساس دیدگاه‌های خود شکل دهند”، به این اشاره می‌کنند، رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان این مهم را درک کرده بود که این حسابات را انجام داده بود و “نیروهای سلطه طلب جهان و همچنین راهبردی برای زنان و ستمدیدگان و راه پیروزی را به آن‌ها  نشان داد، و راه حل نیز  قیام زنان علیه این نیروها و مطالبه حق عدالت و برابری است”.

 این اتحادیه در بیانیه‌ این را نیز اعلام کرده است که: “نیروهای سلطه طلب می‌خواهند زنان برده، ضعیف و طرد شده از همه عرصه‌های زندگی باقی بمانند”.

 همچنین سیاست سرکوبگرانه دولت ایران در برخورد با قیام توده‌ای در روژهلات کوردستان و ایران در پی قتل یک دختر کورد به نام ژینا امینی (٢٢ساله) توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران در اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ به دلیل بی‌حجابی، به قتل رسید. اتحادیه زنان جوان تاکید می‌کند که زمانی که دولت ایران تلاش کرد قیام را سرکوب کند، همه خلق با شعار "ژن، ژیان، ئازادی" کنار هم ایستادند و این قیام بە رهبری زنان تمام جهان را درنوردید.

 این اتحادیه با توضیح اینکه رژیم ایران می‌خواهد صدای زنان را سرکوب کند تا ترس و ارعاب را در دل محصلین شرکت کننده در قیام ایجاد کند، گفت: “این اولین بار نیست که این موارد اتفاق می‌افتد”.

 اتحادیه ضمن محکومیت این جنایت علیه دختران مدرسه‌ای، دانشگاه‌ها و به طور کلی زنان، بر حمایت خود از قیام زنان در روژهلات کوردستان تاکید “ما در این مبارزه با شما هستیم و در راه شهدای ایثارگر پیش خواهیم رفت و تا رسیدن به اهدافمان برای آزادی تمامی زنان با هم مبارزه خواهیم کرد و قرن ۲۱ به قرن آزادی زنان، همانند آن‌که رهبر اوجلان گفته است”.