۹ روز حمله شیمیایی به تپه اِف‌اِم

ارتش ترکیه از ۳۹ می تا ۷ ژوئن در مجموع ۷۱ بار به تونل‌های جنگی منطقه مقاومت اِف‌اِم حمله کرد و تنها از گازهای شیمیایی سمی و مواد منفجره ممنوعه استفاده کرد.

حملات شیمیایی ارتش ترکیه

حملات نسل‌کشی ارتش ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا و باشور کوردستان با حمایت ناتو و حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) ۳ سال و ۴ ماه را پشت‌سر گذاشت. گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار نیز در این دوره مقاومتی تاریخی از خود نشان می‌دهند.

دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد با حملات خود به باشور کوردستان و مناطق حفاظتی مدیا، گریلاها را منهدم کند، در مناطق اشغالی منطقه حائل ایجاد کند، به سمت موصل - کرکوک که در محدوده میثاق ملی است حرکت کند و از این طریق فشار و کنترل بیشتری بر بغداد وارد کند. به همین دلیل سنگین‌ترین و وحشیانه‌ترین حملات تاریخ را انجام می‌دهد. گریلا در برابر این مقاومت تاریخی نشان می‌دهد. این مقاومت چهار سال است که ادامه دارد و به ویژه سه سال است که جنگ در زاپ، متینا و آواشین با تیم‌های نیمه متحرک میدانی مبتنی بر مقاومت تونلی ادامه دارد. با متوقف کردن ارتش ناتو، در برابر بمباران‌هایی که با استفاده از سنگین‌ترین گاز شیمیایی سمی تاریخ، مواد منفجره ممنوعه و انواع تکنیک‌های هوایی و زمینی صورت می‌گیرند، مقاومت می‌شود. گریلا نه تنها در برابر این حملات نسل‌کشی می‌ایستد و مقاومت می‌کند، بلکه زندگی را سازماندهی می‌کند و با عملیات پاسخ می‌دهد.

نمونه منطقه مقاومت اِف‌اِم

گاز شیمیایی سمی، بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، تانک‌ها و توپخانه‌ها، پهپادهای حامل مواد منفجره و هواپیماهای جنگی دقیقاً ۳ سال و ۴ ماه است که در تپه شهید مونزور در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ادامه دارد. گریلا همچنین یک مجموعه مقاومت در تونل‌های جنگی و با تیم‌های میدانی ایجاد کرده است. در تونل‌های جنگی، زنان و مردان جوان کوردستانی به جنگ اراده می‌پردازند. گریلایی که خود را با روحیه ایثارگری آپویی تجهیز، آموزش و بازآفرینی می‌کند، با دانش و تجربه ایدئولوژیک خود را در هنر جنگ تعمیق و رشد داده و بر همین اساس مقاومت می‌کند.

ارتش ترکیه بین ۳۰ می تا ۷ ژوئن بمباران و حملات شدیدی را از زمین و هوا، شبانه‌روز با استفاده از گازهای شیمیایی سمی و مواد منفجره ممنوع انجام داد. در مجموع در  ۹ روز ۷۱ بار از گازهای شیمیایی سمی و مواد منفجره ممنوعه استفاده شد. مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) این جزئیات‌ها را به صورت روزانه با عموم به اشتراک می‌گذارد:

* در روزهای ۳۰، ۳۱ می و ۱ ژوئن، تونل‌های ما در ناحیه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ، ۲۱ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

* تونل‌های ما در ۲ و ۳ ژوئن در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲۷ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

* در روزهای ۴ و ۵ ژوئن تونل‌های ما در ناحیه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱۳ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

* در ۶ ژوئن تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۷ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.

* در ۷ ژوئن تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار با گازهای شیمیایی سمی بمباران شد.