تصویر

برنامه تلویزیونی ‌«دشمن ریشه» جاسوسانی که در شهید کردن مام ذکی دست داشتند را افشا می‌کند

مشخص شده است جاسوسان داخلی در شهر شنگال در شهید کردن مام ذکی شنگالی دست داشته‌اند. تلویزیون چِرا تی‌وی در برنامه‌ای به نام ‌«دشمن ریشه» سخنان و ویدیوی یک جاسوس استخبارات ترکیه ‌(میت) و استخبارات پ‌د‌ک ‌(پاراستن) که به جرم خود اعتراف کرده است را پخش می‌کند

تلویزیون چرا تی‌وی طی برنامه‌ای تلویزیونی به نام ‌«دشمن ریشه» اعمال و رویکرد جاسوسانی داخلی که در به قتل رساندن عضو شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان، اسماعیل اوزدَن ‌(‌مام ذکی شنگالی) دست داشتند را افشا کرد.‌

در این برنامه تلویزیونی از شبکه جاسوسی استخبارات ترکیه ‌(میت) و استخبارات حزب دمکرات کوردستان ‌(پاراستن) که با پول افراد بسیاری را به میان شبکه جاسوسی خود می‌کشانند، پرده برمی‌دارد.

اعلام شده است یکی از آن جاسوسان، شَفیق جونو بوده است، در این برنامه تلویزیونی او به جرایم خود اعتراف کرد.

طبق آن اعترافات، زمانیکه مام ذکی شنگالی از مراسم گرامیداشت قربانیان قتل‌عام کوچو باز می‌گشته است، جاسوس شفیق جونو تصاویر و اطلاعات درباره خودرویی که مام ذکی شنگالی در آن بوده است را به استخبارات پ‌د‌ک ‌(پاراستن) ارسال کرده است.

سپس در روز ۱۵ اوت ۲۰۱۸ مام ذکی شنگالی براثر حمله هواپیماهای دولت اشغالگر ترکیه و بر اساس آگاهی و مختصاتی که جاسوس مذکور داده است، به شهادت می‌رسد.