8 مارس در کوبانی، منبج و طبقا جشن گرفته شد

زنان در کوبانی، طبقا و منبج بمناسبت 8 مارس راهپیمایی کردند.

در کوبانی، منبج و طبقا، زنان به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زنان زحمتکش، راهپیمایی‌های گسترده‌ای با شعار "با ژن، ژیان، ئازادی به سوی انقلاب زنان" برگزار کردند.

هزاران زن عرب، کورد، آشوری، چرکس و ارمنی، نمایندگان سازمان‌های مدنی، سازمان‌های زنان، احزاب سیاسی، نمایندگان خودمدیریتی، نیروهای نظامی و امنیتی و صدها مرد در راهپیمایی‌ها شرکت کردند.

زنان لباس‌های ملی، عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنرهایی با شعار "با ژن، ژیان، ئازادی به سوی انقلاب زنان" و همچنین پوسترهایی از شهدا هورین خلف، سکینه جانسز، هند الخدر، سعیده الهرماس و ژینا امینی را در دست گرفتند.

راهپیمایی کوبانی که از مقابل بیمارستان شهر آغاز شده بود هنگامی که به ناحیه جنگلی رسید به تجمع تبدیل شد.

در منبج، زنان از مقابل بیمارستان فرات به سمت خیابان وادی راهپیمایی کردند.

در راهپیمایی طبقا نیز فعالان از اولین محله شمال شهر به راه افتادند. این راهپیمایی در مقابل مرکز فرهنگ و هنر واقع در منطقه 2 به پایان رسید.

"به عصر آزادی زنان مبدل خواهد شد"

در کوبانی، امینه بکیر، عضو هماهنگی کنگرا استار در منطقه‌ی فرات، طی سخنرانی که انجام داد گفت: "ما از شهر مقاومت، که زنان در برابر داعش پیروزی به دست آورده‌اند، به همه زنان جهان می‌گوییم، سکوت نکنید، امروز روز شماست. امروز برای همه زنان یک روز تاریخی است. به ویژه در شمال و شرق سوریه، زنان راه درازی را پیموده‌اند. این عصر، به عصر آزادی زنان مبدل خواهد شد. ما تا دستیابی به آزادی کامل زنان به مبارزه ادامه خواهیم داد."

نورا الحمید، رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت مدنی دموکراتیک منبج، در سخنرانی خود در منبج، به همه زنان جهان، زنان شمال و شرق سوریه سلام فرستاد و گفت: برای آزادی زنان جهان، این مبارزان جهان را از چنگ سازمان تروریستی نجات دادند.

نورا با توجه به تأثیر انقلاب زنان در شمال و شرق سوریه بر زنان جهان، گفت: زنان شمال و شرق سوریه الگوی همه جهان شدند و با «ژن، ژیان، ئازادی» به نمادی تبدیل شدند. «ژن، ژیان، ئازادی» روح انقلاب زن در ایران را تشکیل می‌دهد. زنان شمال و شرق سوریه از زنان روژهلات و زنان ایرانی علیه حکومت ایران حمایت می‌کنند.

فزا یوسف، عضو هیئت رئیسه حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) گفت: «امروز نه تنها روز آزادی زنان، بلکه روز همه مبارزان آزادی است. ما به مردان دموکراتی که خواهان آزادی زنان بودند و بویژه رهبر عبدالله اوجالان که نزدیکترین دوست زنان است و با فلسفه و اندیشه خود در نوشتن تاریخی نوین در شمال و شرق سوریه پیشاهنگی نموده، درود می‌فرستیم.

فوزا با اشاره به اهمیت نقش زنان شمال و شرق سوریه در انقلاب زنان در سراسر جهان، گفت: "زنان شمال و شرق سوریه با انقلاب زنان پیشاهنگی یک انقلاب جهانی را می‌کنند. ما با مبارزه خود نشان دادیم که هیچ کشتار، هدف گیری و حمله ای نمی تواند ما را از مسیر انقلاب و آزادی زنان عقب نشینی کند.

سمیره الحبشی، سخنگوی جامعه زنان زنوبیه با اشاره به اهمیت 8 مارس در تاریخ مبارزات زنان در طبقا گفت که زنان به مبارزه خود علیه ذهنیت مردسالارانه ادامه می‌دهند.

حبشی از همه زنان خواست تا برای آزادی زنان و آزادی جسمانی عبدالله اوجالان با هم و مشترکانه مبارزه کنند.

ایلم چرکس، مشاور مدیریت مدنی دموکراتیک طبقا نیز هشتم مارس را به همه زنان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفت.