۸ مارس در مخمور: زنان زندگی می‌بافند

مجلس عشتار در اردوگاه پناهندگان مخمور ۸ مارس را گرامی‌ داشت.

مجلس عشتار در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) با شعار «با فریاد ژن، ژیان، آزادی، فرش زندگی را می‌بافیم» فعالیت‌های ۸ مارس را آغاز کرد.

در مقابل این مجلس و با حضور زنان این اردوگاه پس از ادای احترام به شهدا، قادر کار عضو اجرایی مجلس عشتار بیانیه‌ای قرائت کرد.

در این بیانیه به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شده بود و اعلام شد این انزوا با هدف از بین بردن جنبش کورد و سرکوب انقلاب چنین شدید شده است، در شخصیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه تمامی بشریت اجرا می‌شود، و گفته شد: «با وجود انزوای مطلق، در شرایط امرالی، رهبری برای توسعه و ترویج پارادایم ملت دمکراتیک و آزادی زن، مبارزات عظیمی انجام می‌دهد. در برابر سیستم حکومت که براساس بردگی اندیشه و اراده‌ی زنان، خود را تقویت می‌کند، رهبری راه آزادی و مبارزات زنان را نشان می‌دهد.»

همچنین تاکید کردند که زنان کورد با قدرت و نیرویی که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت می‌کنند، علیه حکومت و ذهنیت عقب مانده می‌ایستند.

در ادامه‌ی بیانیه به حملات علیه زنان در طول تاریخ، و همچنین مقاومت مستمر زنان علیه حکومت و ذهنیت مردسالاری اشاره شده است و تأکید شده که این قرن از طریق مبارزات زنان کورد و جهان، به قرن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی زن تبدیل خواهد شد.

این مجلس اعلام کرده است که با شعار «با فریاد ژن، ژیان، آزادی، فرش زندگی را می‌بافیم» فعالیت‌های ۸ مارس را آغاز کرده است و این روز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تمامی زنان جهان تبریک می‌گوید.

در پایان شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» را سردادند.