امام جمعه کرج سعی در توجیه جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه کرد

سرکوب زنانی که درصدد تماشای بازی فوتبال تیم‌های ایران و لبنان در مشهد بودند نشان داد که زن‌ستیزی جزء لاینفک نظام حاکم بر ایران است و در این مورد تفاوتی میان طالبان، داعش و جمهوری اسلامی وجود ندارد.

چهار دهه جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها موجب نشده که مردان تماشگرنما در ایران فرهنگ حضور در محیط‌های عمومی یاد بگیرند. در استادیوم‌ها همچنان شاهد درگیری‌های فیزیکی و فحش‌های رکیک هستیم. اما آنچه که جلب توجه می‌کند، مجازات زنان به جرم هتاکی مردان بوده است.

فدراسیون فوتبال ایران برای فریب فدراسیون بین‌المللی فوتبال در ماه‌های گذشته اجازه داد شماری از تماشگران زن به صورت گزینشی وارد استادیوم آزادی تهران شوند. فیفا گفته بود اگر ایران حق ورود به ورزشگاه را برای زنان برسمیت نشناسد ممکن است با محرومیت ورزشی روبرو شود. سرکوب خشونبار زنانی که قصد تماشای بازی تیم‌های فوتبال ایران و لبنان در استادیوم مشهد را داشتند اما نشان داد که قوانین زن‌ستیز در اینباره همچنان لغو نشده‌اند.

مقامات ایرانی به دنبال توجیه ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌گردند.

محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج شامگاه پنجشنبه در جریان یک جلسه که ابراهیم رئیسی هم در آن حضور داشت، گفته متاسفانه وضعیت اماکن تفریحی و ورزشی کشور برای پسران نوجوان هم مناسب نیست چه برسد به بانوان و نوامیس جامعه.

او که هویت مستقل زنان را برسمیت نمی‌شناسد و آنها را به عنوان "نوامیس جامعه" معرفی می‌کند، توضیح نداد که وقتی گروهی از مردان تماشاگرنما با فحاشی و اقدامات زشت فضای ورزشگاه‌ها را نا امن می‌کنن، چرا زنان بجای آنها مجازات می‌شوند؟