ارزینجان: قطعا انقلاب زنان را به پیروزی ختم خواهیم کرد

‌بسه ارزینجان، عضو هماهنگی ک.ژ.ک اعلام کرد، بر مبنای راه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزادی زن را به دست خواهد آمد و گفت: “فلسفه‌ی آزادی ما بر مبنای ژن، ژیان، ئازادی پیروز خواهد شد”.

بسه ارزینجان عضو هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک.ژ.ک) به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اقدام فدائی گریلای پ.ک.ک زینب کناجی (زیلان) ارزیابی‌هایی انجام داد.

اقدام فداکارانەی زیلان بر جنبش زنان کورد چه تاثیری گذاشت؟ نتایج اقدام کدام‌ها هستند؟

اقدام‌فداکارانه‌ی شهید زیلان کد پیروزی خلق کردن راه پیروزی بود و راه اصلی را به ما نشان داد. از این نظر اقدامش معنادار و تاریخی است.

۳۰مین سالگرد نسل‌کشی سیواس-مادیماک است مه در ۲ی جولای انجام شده بود. این نسل‌کشی‌ وحشیانه‌ را که در هتل مادیماک اتفاق افتاد را محکوم می‌کنم. با احترام یاد کسانی را که در آن‌جا به شهادت رسیده‌اند را گرامی می‌دارم. هیچ تفاوتی بین عقلیت کسانی که آن نسل‌کشی را انجام دادند با آ.ک.پ وجود ندارد. برای گرامی داشت یاد آن شهدا، قول می‌دهیم دوباره‌ مبارزه‌ی علویان را شدت بخشیم.

به عنوان جنبش زنان کورد ما در راه شهدا و در راه فداکاری شهید زیلان زندگی کرده و به مبارزه می‌پردازیم. ما این را برای آزادی زنان، خلق خود، خلق‌هایمان تنها را می‌دانیم. راه فداکاری شهید زیلان تنها پیروزی نظامی علیه دولت ترکیه نیست. جهان بینی پشت این شهادت، رد شدید دیدگاه‌های سیستم فعلی علیه زنان و نفی کولونیالیزم است. با وجود میل، اراده، اصرار و شجاعت فراوان بر اساس آزادی زنان، اگر انسان قانون را نبیند، نمی توان آن را درک کرد. در جایی که دشمن از نظر جسمی و ایدئولوژی محاصره شده است، اگر چنین موفقیتی به دست بیاید، در مسیر زندگی نیز نشان داده می‌شود که چه نتایج موفقی به دست می‌آوریم.

اقدام فداکارانه‌ی شهید زیلان کدهای خلق مسیر موفقیت و راه‌های اصلی را به ما نشان داد. از این نظر اقدامش معنادار و تاریخی است. انسان تنها با این نوع نگرش، زندگی و مبارزه، قادر خواهد بود فاشیزم را از بین ببرد. ما باید این راه را، این درک و فلسفه را که ما را در تمامی مبارزات به پیروزی می‌رساند را، به خوبی آن را درک کنیم.

سیستم مردسالاری و حکومت مردانه در مدل‌های زندگی بردگی زنانه، استراتژی و تاکتیک را مبنا قرار می‌دهد. مشخص است که از نظر خنثی کردن صفحات آزادی زنان و فریب دادن زنان متخصص شده‌اند.

زنان با بسیاری از جنبه‌های برده داری روبرو می‌شوند

سیستم مردانه‌ی حاکم فقط رویاهای جنبش‌های آزادی و اپوزیسیون را می‌دزدد. مطابق با منافع خود از بار دیگر به آن‌ها شکل می‌دهد و به جامعه عرضه می‌کند. از این طریق می‌خواهد به خود مشروعیت ببخشد. سعی می‌کند، تلاش‌های مبارزات آزادی را در این زمینه بی‌معنا کند. افکار، راه، انرژی زنانی که می‌خواهند آزاد باشند را استفاده می‌کند و این بار می‌خواهد از این طریق به سیستمش ادامه دهد. زنان با بسیاری از جنبه‌های برده داری روبرو می‌شوند و تحت فشار قرار می‌گیرند تا این را بپذیرند. بنابراین، تا زمانی که زنان از دولت، نهاد ازدواج کلاسیک و شیوه‌های زندگی پیرامون آن رها نشوند، نمی‌توانند آزاد شوند.

نباید انسان خود را در مشکلات روزمره غرق کند. ما در کجای آزادی قرار داریم؟ ما چه میزان روی آرمان‌ها و خواسته‌های آزادی اجتماعی تمرکز می‌کنیم؟ آیا هدف بزرگ، هدف انقلاب زنان را داریم یا فقط می‌خواهیم اوضاع را کمی بهتر کنیم؟ اصلاحات به دلیل سیاست نسل‌کشی دولت ترکیه از سوی کوردها قابل حل نیست. اگر هم وجود داشته باشد، شکست خواهد خورد.

باید انتخاب زنان خلق کردن انقلاب زنان باشد

باید انتخاب آزادی زنان، خلق کردن انقلاب زن باشد. باید ما این ظرفیت و تعمیق را توسعه دهیم. انسان می‌تواند انقلاب زنان را بر اساس خط سوم، خط بدیل با نیروی جوهری خود یعنی سیستم خودمدیریتی زنان را تأسیس و توسعه دهد. باید سازمانیافته بودن زنان و سیستم زنان  تا اعماق جامعه گسترش یابد.

 انقلاب زن، سیستم زن و مبارزه برای تاسیس تشکیلات دموکراتیک کنفدرال زنان نه تنها از نظر آزادی زن، بلکه از نظر آزادی خلق‌های کوردستان، خاورمیانه و بشریت نیز استراتژیک است. به عنوان جنبش‌های زنان کورد در کوردستان، خاورمیانه و جهان، نقش و مسئولیت ما پیشگامی است. به این مرحله که رسیده‌ایم، در خاورمیانه، در ترکیه و در تمام کشورهایی که کوردها در آن زندگی می‌کنند، اگر فاشیزم جناح راست و نژادپرستی در حال ایجاد شدن هستند، در درجه‌ی اول این مشکل ما نیز است. آن‌گاه به عنوان زن، سطح ما در رهبری مبارزه برای آزادی انسان کافی نیست.

باید به خوبی لیبرالیزم را حل کنیم و مبارزه کنیم

هزاران نفر از خلق ما در زندان‌های باکور کوردستان مبحوس هستند. سیاست نسل‌کشی دولت ترکیه، از روی آگاهی مورد درک واقع نمی‌شود. همان‌گونه که مدت مدیدی است قوانین دموکراتیک و حقوقی وجود دارد و با این شیوه بیان و مبارزه توسعه یافته است. انسان باید در رابطه با روش مبارزه با توجه به سطحی که فاشیزم به آن دست یافته است، هوشیار باشد. زندگی و شیوه‌ای از مبارزه که تحت کنترل دشمن باشد، قطعا شکست خواهد خورد. برای غلبه بر این باید رویکردها ترویج یابند. در این زمینه باید به خوبی لیبرالیزم را حل و فصل کنیم. موضع رده‌ و طبقه متوسط، موضع محتاجی دولت و مرد است. قدرت اساس خود را آشکار نمی‌کند. سازماندهی را ضروری نمی‌داند. در زندگی دایما شکاف ایجاد می‌کند. با این وضعیت، راه را برای سازماندهی فاشیزم باز می‌گذارد. برای مثال گفته می‌شود طبقه متوسط ​​در آمد و قامیشلو طبقه‌ی غالب است. از طرف زنان باید باید به خوبی لیبرالیزم را حل و فصل کرده و مبارزه کنیم.

شیوه‌ی عمیق بردگی زنان درون سیستم لیبرالیزم بیشتر ترویج می‌یابد. لیبرالیزم مبارزه‌ی همگانی را نابود می‌کند. در رابطه با زنان آزادی شخصی به دست نخواهد آمد. از نظر زنان و جامعه این بسیار واضح بوده است. باید آزادی فردی و آزادی اجتماعی باهم اتفاق بیفتد.

برای عبور از این کاستی‌ها که اتفاق افتاده‌اند و برای تاسیس سیستمی براساس آزادی زن، به ویژه زنان باید چه نوع مبارزه‌ای را مبنا قرار دهند؟

ابتدا باید بر زندگی و نوع مبارزه را ارزیابی کرد. بسیار واضح است تا زمانی که نتوانیم کاستی‌ها و نواقص خود را برطرف نماییم، نمی‌توانیم کاستی‌های اطراف خود را برطرف نماییم و تغییرات ایجاد کنیم. به عنوان جنبش زنان کورد تمامی‌ این‌ها را در پلتفرم و نشست‌ها مورد برسی قرار می‌دهیم. سوال رهبر آپوست، “ما تا چه میزان راه آزادی را درک کرده‌ایم و تا چه میزان آن را اجرا می‌کنیم؟”، به صورت خیلی واضح با این سوال مواجه هستیم. خیلی خوب می‌دانیم که در اجرای راه فداکاری زیلان، هیچ مشکلی نداریم.

اما انسان ‌نمی‌تواند بگوید که از نظر ایدئولوژی، سازمانی، خلق کردن همان شیوه و کارنامه‌ی عالی وجود دارد. فقط مقاومت و‌کار کردن‌ کافی نیست. انقلاب زنان به بخشش عمیق‌تر، نیروی رویا و سطح فکری نیاز دارد. باید ما آن را به سوی جلو‌ هدایت کنیم. رهبری ما دایما به این راه توجه داشت. در جهان، خاورمیانه و کوردستان مشکل اصلی از نظر مبارزه‌ی آزادی، مشکل رهبری‌ست. در هر چهار بخش کوردستان، خلق ما مبارزه‌ی رهبر آپو، پ.ک.ک و آزادی زن را قبول کرده‌اند. همچنین ملیون‌ها زن وجود دارد که بر این مبنا به مبارزه می‌وردازند.

در این اواخر در روژهلات کوردستان و ‌ایران جامعه با شعار ‘ژن، ژیان، ئازادی’ قیام کردند. در باشور کوردستان نیز همین وضعیت حاکم است. خلاصه وار در هر بخش کوردستان، برای خلق‌های خاورمیانه و جهان، رهبری زنان مورد قبول واقع شده است و به جنبش آزادی ما به عنوان رهبر می‌نگرند.

باید مفهوم آزادی شخصی را به خوبی بشناسیم

تشکیلات زنان ما باید وظیفه‌ی چند بعدی را بر عهده داشته باشد. ما فقط بر مبنای مسئله‌ی آزادی زنان مبارزه نمی‌کنیم. ما برای این‌که انقلاب کوردستان و خاورمیانه و جهان بر مبنای ملت دمکراتیک ایجاد شود، مبارزه می‌کنیم و این پیشگام بودن ما بر این منظور است.

مهم است که انسان انقاد و خود انتقادی را توسعه دهد. ما باید به صورت عملی کاستی‌های خود را برطرف کنیم و به کمال برسیم و از خود انتقاد کنیم. بر این مبنا می‌توانم وظیفه‌ی رهبری خود را به انجام برسانیم. باید بار دیگر از ابتدا به اندیشه‌های رهبر آپو برای آزادی زن و جامعه و پایه‌های ایدئولوژی آزادی زنان را دوباره مرور کنیم. ما باید از رفیق سکینه جانسز شروع کنیم، تجربیات تشکیلاتی خود و زندگی خود را تا به امروز مرور کنیم و بر این اساس مشارکتی قوی داشته باشیم. ما باید مفهوم آزادی لیبرال، مفهوم آزادی شخصی را به خوبی درک کنیم. در مقابل این، ابتدا باید شخصیت خود را ارزیابی کنیم. چرخش فکری در این زمینه بسیار مهم است.

به ویژه در این سال‌های اخیر، حملات بر زنانی که علیه سیستم مبارزه کرده و به قیام می‌پردازند، افزایش یافته است، کسانی که زندگیی که بر آنان تحمیل شده است را قبول نمی‌کنند، چگونه این حملات را ارزیابی می‌کنید؟ راه درست علیه این حملات چیست؟

حملات بر ما زنان طبیعتی ایدئولوژیک دارد، قبل از هر چیز باید به تعمیق ایدئولوژی و رشد قدرت اندیشه توجه کرد، آنانی که از نظر فکر و مغز به آزادی می‌رسند‌، به صورت جدی برای عملی کردن آن تلاش می‌کنند، مانند جنبش آزادی زنان کورد، لازم است خود را در نظر بگیرند، بر این اساس به جایگاه رهبری خود عمل کنند. رهبری زنان را نمی‌توان تنها از طریق ارزیابی، پیام و بیان سیاسی به دست آورد، لازم است هر یک از رهبران‌ در جامعه کار کند، از طریق آموزش باشد یا این‌که از طریق سازماندهی، تا به تک تک افراد برسد، در این ماه چند نفر را آموزش دادیم و آنان را در تشکیلات شرکت دادیم، این معیار اصلی است، یعنی براساس ایدئولوژی آزادی زن در سیاست و جامعه و مقابله‌ی ایدئولوژیک، آنان را بسازیم.

مشکل اصلی در این است که، در تفکر ایدئولوژیک ما ضعف‌هایی وجود دارد، سال‌ها یادگیری و تجربه برای انسان کافی نیست. جستجوی ما بر اساس پارادایم رهبر، آموزش و بحث ما بسیار ضعیف است. این شروع ضعف‌های ماست و باید بر آنها غلبه کنیم. ما باید ارزیابی های مجدد رهبر آپو از آزادی زنان را بر اساس آموزش بررسی، تحلیل و اجرا کنیم و بر این اساس موضع‌گیری کنیم.

می‌خواهیم فرهنگی متفاوت زنان را ترقی بخشیم

پاسخ به سوال ‌”چگونه زندگی کنیم” برای ما زنان بسیار مهم است، آیا براساس سیستم پاسخ دهیم و یا براساس راە رهبر پاسخ خواهیم داد. این جای بحث دارد، وظیفه ما در همه جا باید آموزش ایدئولوژیک باشد، مهم است که مبارزه‌ی ژنولوژی ما به مبارزه اجتماعی تبدیل شود. ژنولوژی به سطح مهمی رسیده است، اما در تطبیق سبک و شخصیت خود با آن مشکل پیش می‌آید. بنابراین گام مهمی برای روشنگری در بین زنان وجود دارد، باید کتابخوانی ترویج یابد، باید گروه‌های کتابخوانی در محلات وجود داشته باشند، این گونه فعالیت‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود.

مشکل دیگر، مشکل سازماندهی است. مبارزه آزادی زنان از نظر اعتقادی و معنوی بالاست. دست بردن به مواد، قدرت و اموال شخصی دشوار است. برای ایجاد راه‌های جایگزین برای اداره زنان، اشتباه مهلکی وجود دارد، در فعالیت زنان، شواهد حاکمیت مردانه و سیاست‌ مردانه و حاکمیت و پوپولیزم هستیم،  می‌خواهیم فرهنگ متفاوت زنان را ترقی بخشیم، آزادی از طریق تقلید کرد از مردان به دست نمی‌آید، اگر قادر نباشیم تفاوت‌ها را ببینیم، آن‌گاه بردگی بیشتر اتفاق می‌افتد.

لازم است سیستم ریاست مشترک را بیشتر تقویت کنیم

فرهنگ مدیریت مشترک زنان فرهنگ دموکراسی و برابری و عدالت است. باید انسان این را به عنوان یک مبنا در نظر بگیرد. لازم است جنبش زنان ابتدا در مبارزات عمومی رهبری انجام دهد و مانند گل آفتابگردان عمل کند. باید راست و غلط را به زنان و جامعه نشان دهد. لازم است سیستم ریاست مشترک را بیشتر تقویت کنیم، باید روسای مشتر و سخنگویان مشترک باید با مجلس زنان همکاری کنند و بر اساس ماهیت خود عمل کنند. ممکن نیست سیستم ریاست مشترک و کار مشترک را از مجلس زنان جدا کرد. بنابراین زنان باید در تمامی فعالیت‌ها دارای تشکل مستقل باشند. وقتی به فعالیت‌های مشترک می‌روند باید جلسات مستقلی برگزار کنند. نباید حملات فاشیستی را بهانه کنیم. فاشیسم دائما آماده است. مشکل از ماست،  نه حمله فاشیست‌ها، باید نزدیکی به این شکل باشد.

باید زنان خود را در محله‌ و خیابان و شهرک‌ها سازماندهی کنند. قبل از بردن مشکلات نزد دولت، باید مشکلات را حل کنند. اگر زنی مورد خشونت قرار گرفت، باید زنان در مجلس، شهر، محله و منازل از آن زن صیانت کنند. اگر دولت بازار فحشا، مواد مخدر و جاسوسی را داغ کند، از طریق تشکیلات قابل جلوگیری است. راه دیگری وجود ندارد. باید دائما در مورد جنگ ویژه علیه زنان گفتگو انجام شود و جامعه باید از این موضوع آگاه گردد. مهم‌تر از آن، باید با آن براساس سازماندهی مقابله کرد. سیاست جنگ ویژه وحشتناکی علیه زنان و دختران کورد وجود دارد. بنابراین، مشارکت دختران در جنبش زنان مهم است.

علاوه بر این، کار با تشکل‌های دختران و توانمندسازی آن‌ها بسیار مهم است. مبارزه ما برای آزادی زنان، جنبش جوانان است. باید مشکلات و علایق جوانان را شنید و با هم کار کرد. باید راه تصمیم گیری مشترک توسعه یابد. آن‌گاه زنان می‌توانند، آزادی مستقل تشکیلاتی را درک کنند، قدرت طبیعی خود را بروز دهند و آزاد باشند. که استمرار زنان بسیار مهم است.

در تمامی بخش‌های جامعه باید مشکل زنان حل گردد

لازم است تشکل‌های زنان برمبنای هنر و اقتصاد و جامعه و فرهنگ و ورزش و غیره ایجاد شوند. زنان از مشکلات اقتصادی وحشتناکی رنج می‌برند. برای حل این مشکل باید توجه بیشتری صورت گیرد، باید اتحادیه‌‌ی زنان و این‌گونه سیاست‌های راه حلی وجود داشته باشند. تشکل‌های زنان باید بر این اساس ایجاد شوند. باید مبارزه در رابطه با قرارداد استانبول و قوانین دیگر وجود داشته باشد. این توافق حائز اهمیت و نادر است. لازم است حقوق و آزادی زن حفظ شود. لازم است زنان کورد در کنار زنان ترک در برابر لغو معاهده استانبول و سایر قوانین بایستند. در این راستا، در تمامی بخش‌های جامعه باید مشکل زنان حل گردد.

همچنین باید مشکل زنان محجبه نیز حل شود. باید روی مراکز بزرگی مانند آمد و وان در باکور کوردستان تمرکز شود. لازم است همکاری بیشتری بین مناطقی مانند آمد و درسیم در بوتان، مناطق جزیر و اسلوپی در کوردستان و شهرهایی مانند استانبول در ترکیه صورت بگیرد. مخصوصا درسیم، به دلیل تاریخ و موقعیت مذهبی که در آن قرار دارد.

مشکل مهم دیگر، صحبت کردن و یادگیری و نوشتن به زبان رسمی و زبان مادری است که این وظیفه اصلی است. باید اساس برنامه‌ها قرار گیرد. مشارکت و نقش زنان در ترکیه برای توسعه اسلام دموکراتیک نقشی تعیین کننده است. نقش و پیام زن در مورد اسلام باید تعیین کننده باشد. همانطور که سیاست زن ستیزی از طریق آ.ک.پ و نهادهای مذهبی و بدرفتاری با کودکان آشکار است. در این راستا، جنبش زنان باید برای دموکراتیزه کردن اسلام تلاش کند.

مشکلی تاریخی و عمیق در رابطه با خلق علوی ترکیه وجود دارد. این بخش بیش از همه از نسل‌کشی و آسیمیلاسیون آسیب دید. باید از جغرافیای خلق علوی صیانت کرد و آنان را به بازگشت تشویق کرد، دین علویان باید به صورت رسمی پذیرفته شود، نباید در عقاید و سنت‌های خلق علوی دخالت کرد، باید راهی برای مقاومت و مبارزه مشخص کرد که به دین متصل نباشد که این بسیار مهم است.

زنان در کوردستان و ترکیه و خاورمیانه گرفتار مشکلات وحشتناک اجتماعی هستند. مشکلاتی مانند ازدواج زودهنگام، خشونت علیه زنان، رنج، فقر زنان، مهاجرت زنان، فحشا، مواد مخدر و غیره چگونه قابل حل هستند؟

به عنوان تشکل‌های زنان، مشکل اصلی ما شامل نجات زن و مرد و راه حل‌هاست. آن دسته از زنانی که بر اساس آزادی زن و تغییر مرد، سازماندهی می‌کنند، به موضوع روز تبدیل می‌شوند. لازم است خودتربیتی و گفتگو توسعه یابد. علاوه بر این، روابط شخصی با مردان نیز مهم است. این عرصه کە به عنوان عرصه‌ی خصوصی نام برده می‌شود، در واقع به عنوان یک عرصه‌ی عمومی‌ایجاد شده است.

از جمله آسیب‌هایی که زنان در زندگی با‌ آن مواجه می‌شوند، نداشتن روابط سالم با مردان است. یک رابطه عاشقانه واقعی چگونه باید باشد؟ به عنوان مثال، اندیشه‌های آزاد و میهن دوستانه، مبارزات برای آزادی اجتماعی و وفاداری به سرزمین باید مبتنی بر روابط زن و مرد باشد. در غیر این صورت، رابطه عاشقانه معنایی نخواهد داشت. آزادی‌های اجتماعی باید بر اساس عشق و دوست داشتن هدفمند باشد. بدیهی است که رابطه زناشویی کلاسیک چگونه زن را به بردگی گرفته است. در روابط خارج از ازدواج اگر آزادی و اخلاق وجود نداشته باشد، همین مشکلات و مشکلات خطرناک‌تری وجود خواهد داشت. بنابراین، باید در رابطه با حیات مشترک آزاد که رهبر آپو پیشنهاد داده است مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سطح روابط عاشقانه را بالا برد.

مجلس و کمون زنان به صورت واضح  اراده و تصمیم خود را بیان نکرده‌اند. به نوعی توصیف شده است که گویا زن و رنگ آن برای زندگی اجتماعی غیر ضروری است. رهبری زن در مقایسه با جنگ خلق انقلابی و مسیر حفاظت از طبیعت پیشرفت نداشت. تمرکز باید بر آموزش و سازماندهی زنان عرب، ارمنی، آشوری، جرکس و ترکمن باشد. باید انقلاب زنان عمیقا در مجلس و کمون‌ها توسعه یابد. در ابتدا باید فعالیت زنان در حلب، شهبا، کوبانی، جزیره و مناطق عربی افزایش یابد.

باز هم در ایران و روژهلات کوردستان انقلاب “ژن، ژیان، ئازادی” به درستی رهبری نشد. مقاومت زنان ایرانی، کوردستان و بلوچ و افغانستانی ادامه دارد. حکومت ایران یکی پس از دیگری رهبران این انقلاب را زندانی می‌کند. در مدارس از گاز شیمیایی علیه دختران استفاده می‌کنند و آن‌ها را مسموم می‌کنند. زنان مجبور به رعایت حجاب هستند. بنابراین مبارزه و مقاومت مشترک زنان ایرانی و سازماندهی آنان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

در باشور کوردستان، به ویژه در هولیر، دختران کوچک مجبور به تن‌فروشی می‌شوند. گفته می‌شود این دختران از روژآوا و روژهلات کوردستان آمده‌اند. لازم است مبارزه‌ی مشترک و عزم همراه با سازماندهی زنان علیه این موضوع و سایر مسائل زنان در باشور کردستان گسترش یابد. مبارزه مشترک و برجسته وجود دارد، برای سازماندهی مشترک با زنان ترک، ایرانی، سوری و عراقی نزدیک هستیم. به عنوان زنان لازم است خود را از موج ملی‌گرایی رها کنیم.

زنان می‌توانند به سرعت خود را از شر ملی‌گرایی نجات دهند

هنوز گروه‌های ملی‌گرای زنان در ترکیه وجود دارند که از مبارزات آزادی زنان کورد دور هستند و با آن به درستی برخورد  نمی‌کنند. باید این حل شود. باید زنان خود را از ملی‌گرایی و ​​این سم معاصر برهانند. باید با مبارزه مشترک با سیستم مردسالاری بایستیم. ما یک سکوی مشترک با ک.ب.د.ه داریم، لازم است این مورد بیشتر توسعه یابد.

مشکل اصلی جهان و ترکیه شامل جامعه‌ی (LGBT) است. به طور کلی، یک مبارزه جهانی در رابطه با این موضوع وجود دارد. ذهنیت مردسالاری می‌خواهد از مبارزه این جامعه برای تضعیف مبارزه برای آزادی زنان استفاده کند. از این طریق، می‌خواهند موضوعات اصلی را در رابطه با موضوع آزادی زنان و اعتراضات عمیق اجتماعی منحرف کنند.

ما مبارزه آزادی جهانی زنان را پیش می‌بریم

ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ از این موضوع به عنوان یک ابزار انتخاباتی استفاده کردند. لازم است مسائل جامعه‌ی (LGBT) و زنان حل شوند نه این‌که جای هر کدام از آن‌ها باهم عوض شود. رویکرد ایدئولوژیک ما بر این اصول واقع شده است. نباید سیستم قدرت‌طلب مردسالار از طریق غیردموکراتیک و خشونت‌آمیز با خلق برخورد کند.

توسعه سیاست اتحاد زنان و مقاومت مشترک زنان بسیار مهم است، در چارچوب ملت دموکراتیک و اتحاد دموکراتیک در سطح محلی و جهانی برای آزادی زنان فعالیت می‌کنیم. ما مبارزه آزادی جهانی زنان را توسعه می‌بخشیم. از این رو، ما برای اتحاد زنان و توسعه استراتژی مبارزه مشترک، با اعتقادی قوی در برابر فاشیسم ایستادگی می‌کنیم.

ما برای رهبری واقعی زنان در کوهستان‌ها، زندان‌ها و تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی بر مبنای راه رهبر آپو درباره‌ی‌ آزادی زنان تلاش خواهیم کرد. اجازه نمی‌دهیم هیچ نیروی قدرت‌طلب در مقابل آن بایستد. قطعا انقلاب آزادی و انقلاب زنان کوردستان و خاورمیانه و جهان را به پیروزی خواهیم رساند. قول می‌دهیم، شایسته‌ی رنج و زحمت رهبر و یاد رفیق زیلان، شهدا و خلق خود باشیم. ما با باور بر آزادی زنان تاکید می‌کنیم، به امید پیروزی. قطعا پیروز خواهیم شد.