استقبال زنان سنه از هشتم مارس با شعار ژن، ژیان، آزادی

جمعی از زنان شهر سنە قرائت بیانیه‌ای بە استقبال هشت مارس، روز جهانی زنان زحمتکش رفتند. زنان یاد و خاطره جانباختگان راه آزادی را گرامی داشتند و شعار ژن، ژیان، آزادی را سر دادند.

جمعی از زنان سنە با تجمع و قرائت بیانیه‌ای بە استقبال ٨ مارس رفتند. زنان با در دست داشتن پلاکارد و عکس‌هایی از رهبر خلق کورد عبداللە اوجالان شعار "زن، زندگی، آزادی" سردادند.

زنان در بیانیە‌ی خود ٨ مارس را بر بنیانگذار زندگی آزاد رهبر آپو، زنانی کە در راە آزادی جانباختند، گریلاها و مبارزان آزادی، زندانیان آزادیخواە و همەی مادرانی کە فرزندانشان را با شور انقلابی و عشق به میهن تربیت می‌کنند شادباش گفتند.

در ادامه بیانیه زنان سنه آمده است که "در این روز با همە‌ی آزادی‌خواهان و زندانیان سیاسی کە برای رهایی از سیستم مردسالار گام برداشتند تجدید پیمان می‌کنیم."

در بخش دیگری از بیانیە آمدە است، "هشت مارس از سوی زنان و مردان مبارز در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود، ما همچون زنان آزادیخواە و مادران صلح این روز را بە خالق زندگی آزاد رهبر آپو، گریلاهای آزادی در کوهستان‌ها، مادران سرافراز شهیدان، دوستانی کە برای رهایی از آزادی اکنون دربند هستند، زینب جلالیان و خلق کورد از کوبانی تا شنگال، آمد تا قامشلو و هولیر تا سلیمانی و تا سنەی قهرمان و همەی آزادی‌خواهان جهان تبریک می‌گوییم."

زنان سنە با شعار "آزادی زن معیار آزادی جامعە است" و "ژن، ژیان، آزادی" اعلام کردند "در این روز با خون شهدا تجدید پیمان خواهیم کرد."