آتنا دائمی: عزم و اراده‌ی زینب جلالیان و مریم اکبری منفرد، قدرت ظالمان را در هم شکست

آتنا دائمی در حساب اینستاگرام خود مطلبی در مورد زینب جلالیان و مریم اکبری‌منفرد منتشر کرده و می‌گوید؛ عزم و اراده‌ی این دو زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های ایران، قدرت ظالمان را در هم شکست.

آتنا دائمی فعال مدنی که اخیرا و بعد از سپری کردن ۵ سال محکومیت از زندان آزاد شد، در صفحه‌ی اینستاگرام خود با بیان اینکه زینب جلالیان چهارده سال و مریم اکبری منفرد سیزده سال از بهترین روزهای عمرشان را در زندان و در تبعید بدون حتی ساعتی مرخصی سپری می کنند، نوشته:

در تاریخ ایران در میان زندانیان سیاسی چنین مواردی سابقه نداشته و جمهوری اسلامی در کنار ستم های دیگر رکورد حبس طولانی مدت دو تن از زنان فعال سیاسی را نیز در کارنامه منحوس خود ثبت کرده است!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Atena Daemi (@atenadaemi)

وی در ادامه می‌نویسد: زینب جلالیان را ندیده‌ام اما شرح ایستادگی‌های او را به کرات شنیده‌ام، شنیده‌هایم از او همان‌هایی ست که در مریم دیدم که شش سال با او هم بند بوده‌ام و در میان تمامی کسانی که در زندان بودند به معنای واقعی کلمه مقاوم‌ترین، محکم‌ترین، با نشاط‌ترین و مصمم‌ترین زندانی بوده و هست، در تمام سال‌های حبس با وجود آزارها و شکنجه‌های فرسایشیِ بی‌امان همچنان اراده و مقاومت و شادابی خود را حفظ کرد و البته آسیب‌های بسیار هم دید اما سربلند ایستاد.

آتنا دائمی مبارزات زینب جلالیان و مریم اکبری منفرد را نه تنها علیه رژیم ایران بلکه علیه جناح‌بندی‌های رسانه‌های مطرح و فراموشی‌ها و بایکوت‌های خبری آن هم صرفا به سبب عقایدشان می‌داند و در اینباره توضیح می‌دهد:

قهرمانی برای این دو زندانی زن در تیتر اول رسانه‌ها بودن و جایزه‌های رنگارنگ بین‌المللی معنا نمی‌شود بلکه در عزم و اراده برای شکست قدرت ظالم و ایستادگی در برابر شکنجه‌های جسمی و روانی بوده و هست ولو در سکوت خبری، مریم اولین زندانی بود که از داخل زندان به دادخواهی اعدام چهار عضو خانواده‌اش پرداخت و موفق به ثبت‌نام اعضای خانواده‌اش در لیست گم شدگان قهری سازمان ملل شد.

زینب جلالیان که در زندان یزد محبوس است، مدت ۵٧٢ روز است که از حق ملاقات‌های هفتگی و تماس‌های تلفنی محروم بوده است.

او زمستان سال ١٣٨۶ در جاده‌ی سنه بسوی کرماشان بازادشت و سپس به اتهام عضویت در پژاک به اعدام محکوم شد. بعدها حکم اعدام در اثر فشارهای بین‌المللی به حبس ابد تغییر یافت.

مریم اکبری منفرد نیز متهم بە همکاری با گروە‌های مخالف ایران در دی ماه ۱۳۸۸ دستگیر شد. در ابتدای بازداشت، ۴۳ روز در سلول انفرادی و بدون دسترسی به وکیل، مورد بازجویی قرار گرفت. در خرداد ۸۹ به اتهام «محاربه» به ۱۵ سال زندان محکوم شد، گفتنی‌ست سە برادر و یک خواهر وی در طی اعدام‌های دستە‌جمعی زندانیان در تابستان ۶٧ اعدام شدە‌اند.