اعتراض در آمد: بخاطر اینکه جنایاتشان فاش شود خبرنگاران را به قتل می‌رسانند

ت‌ژآ در اعتراض به قتل گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط دولت ترکیه گفت: «هدف خاموش کردن صدای مطبوعات آزاد و جلوگیری از رسیدن خبر جنایات جنگی در کوردستان به افکار عمومی جهان است. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.»

اعتراض به حمله به مطبوعات آزاد

بیانیه‌ای برای روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در حمله پهپادی توسط دولت ترکیه در منطقه سیدصادق از توابع استان سیلمانیه در ۲۳ اوت به شهادت رسیدند، به رهبری جنبش زنان آزاد (ت‌ژا) صادر شد.

سرحد اَرَن، نماینده پارلمانی حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی)، بریوان باغچه‌چی، سخنگوی مجلس زنان حزب مناطق دموکراتیک (دب‌پ) و بسیاری از مردم در بیانیه‌ای که در مقابل سازمان استانی آمد دم پارتی صادر شد، شرکت کردند.

سلطان یارای، رئیس مشترک استانی دب‌پ در سخنرانی در مراسمی که در آن بنری با مضمون «صدای مطبوعات آزاد قطع‌شدنی نیست» باز شد، گفت: «هیچ‌کس حق ندارد صدای مطبوعات را قطع کند. این سیستم در همه جا حملات خود را علیه کوردها انجام می‌دهد. این قتل‌عام تحت رهبری آک‌پ-م‌ه‌پ با همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) انجام شد. ما این حملات را محکوم می‌کنیم. مطبوعات آزاد با قتل‌عام به پایان نمی‌رسد.»

نجلا کورکماز معاون ریاست مشترک سازمان استانی آمد دم پارتی گفت: «ما قتل‌عام زنان روزنامه‌نگار کورد که برای مطبوعات آزاد کار می‌کنند را محکوم می‌کنیم. از آنجایی که بلوک فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ نمی‌تواند در نظام سیاسی جهان ادغام شود، دائماً دشمن ایجاد می‌کند و سیاست های اشغالگری را انجام می‌دهد. آک‌پ-م‌ه‌پ با این حملات می‌خواهد رویاهای نئو عثمانی‌گرایی خود را محقق کند. رژیم کوردستیز آک‌پ-م‌ه‌پ با سیاست‌های استعماری و توسعه‌طلبی خود، سیاست نابود کردن سیاست کوردها برای زندگی مشترک با موقعیت سیاسی‌اش در چهار بخش (کوردستان) را اجرا می‌کند. مردم کوردستان هرگز این را نپذیرفته‌اند و نخواهند پذیرفت. پ‌دک باید فوراً از بودن در وضعیت طرفی از این جنایات دست بردارد.»

«شما نمی‌توانید مطبوعات آزاد را ساکت کنید»

نجلا کورکماز با بیان اینکه رژیم زن‌ستیز آک‌پ-م‌ه‌پ با حملاتی که در چهار بخش کوردستان انجام داد، دستاوردهای مردم و زنان کورد را هدف قرار داد، گفت: «ناگیهان آکارسل رفیق روزنامه‌نگار ما در نتیجه این حملات در سلیمانیه به قتل رسید. هدف از این حملات این است که صدای مطبوعات آزاد را خاموش کنند و از رسیدن خبر جنایات جنگی در کوردستان به افکار عمومی جهان جلوگیری کنند. اما باید دانست که؛ کارکنان مطبوعات آزاد که از حقیقت پیروی می‌کنند، قلم رفقای خود را رها نمی‌کنند و در هر شرایطی حقیقت را آشکار خواهند کرد.»

در این بیانیه به مزاحمت‌های پلیس در حین ارائه بیانیه با شعارهای «مطبوعات آزاد ساکت نمی‌شود» و «ژن، ژیان، آزادی» اعتراض شد.

این بیانیه با سر دادن شعار و تحصن خاتمه یافت.