تصویر

این مهم است که زنان آثار خود را نمایش دهند و بر مهارت‌های خود تکیه کنند

جشنواره پاییزی کلار ادامه دارد و زنان شرکت کننده تاکید کردند که برای آنها مهم است که بر مهارت‌های خود تکیه کنند.

جشنواره پاییزی در شهر کلار ادامه دارد و ۵۰ فروشنده صنایع دستی و غذاهای کوردی در آن شرکت کرده‌اند. بیشتر شرکت کنندگان این جشنواره زنان هستند، گلناز ارجمند و چرا طاهر در این باره با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

گلناز ارجمند در ابتدای سخنان خود از آمدن خود از روژهلات کوردستان برای شرکت در این جشنواره خبر داد و گفت: «با لباس کوردی و صنایع دستی و شیرینی کرماشانی در جشنواره شرکت کردم؛ این جشنواره‌ها که در کوردستان برگزار می‌شود بسیار خوب است. مخصوصا زنان می‌توانند برای نمایش آثار خود شرکت کنند.»

گلناز ارجمند در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر زنان از هر چهار بخش کوردستان در این جشنواره شرکت کنند به هیچکس نیازی نخواهند داشت، ادامه داد: «قبلا انواع شیرینی با خودم می‌آوردم اما امسال به دلیل گرمای زیاد نتوانستم چرا که در راه خراب می‌شد؛ بنابراین در این دوره از جشنواره با جلیقه و کلاه دست ساز شرکت کرده‌ام.»

سپس چرا طاهر با اشاره به اینکه به عنوان گروه چاو سلیمانیه برای معرفی محصولات خود به کلار آمده‌اند، اینگونه بیان کرد: «محصولات ما دست ساز و محلی هستند و مقداری خشکبار و خوردنی خشک هم هست، چیزهای مختلفی به اینجا آورده‌ایم، خوشحالیم که مردم به گرمی از ما استقبال می‌کنند.»

چرا طاهر در پایان سخنان خود، نمایش کار دست زنان در جشنواره‌ها و پنهان نکردن مهارت‌های خود را مهم دانست و گفت: «به نظر من بسیار مهم است که زنان کارهایی را که در خانه انجام می‌دهند، نمایش دهند. بسیاری از مشاغل مختلف و زیبا، می‌توانند در اینجا ارائه شوند تا زنان از این راه بتوانند روی پای خود بایستند و امرار معاش کنند. حضور زنان در چنین جشنواره‌هایی مهم است. خوشحالم که این زنان را اینجا می‌بینم و با هم کار می‌کنیم.»