به مناسبت ۸ مارس هزاران زن در کادیو تجمع کردند

پلتفرم زنان ۸ مارس در کادیو هزاران زن را به دور خود جمع کرد.

پلتفرم زنان ۸ مارس در کادیوی استانبول با شعار «علیه فقر، خشونت و جنگ، ما مبارزه می‌کنیم» هزاران زن را به دور خود جمع کرد. زنان با پوشیدن لباس کوردی در این تجمع شرکت کردند و شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد مقاومت زندان» را سردادند.

فعالین جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) چند بنری را از جملە «انزوا جنایت علیه بشریت است» و «جهان را بار دیگر به لرزه در خواهیم آورد» و گفته‌ی رهبر خلق کورد عبداللە اوجالان را که گفته است «حقیقت عشق است، عشق نیز حیات آزاد است» و همچنین «حقیقت رهبر است» را حمل ‌کردند.

همچنین مادران پلاکارد و شعار «زنده باد مقاومت زندانیان» را در دست داشتند و خواستار صلح شدند.

مجلس زنان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و مجلس زنان کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک) پلاکارد «زمان زنان، اراده زنان، زمان زندگی است» و «مرد-دولت از اول تا آخر خشونت است. ما تسلیم نخواهیم شد» را در دست داشتند.

انجمن زمان زنان در مقابل مسجد عثمان‌آغا با پلاکارد «بسیار وقت ما را تلف کردید، اکنون وقت زنان است» و شعار «ژن، ژیان، آزادی» راهپیمایی برگزار کردند.

مرال دنیش بشتاش نامزد انتخاباتی ریاست مشترک شهرداری استانبول از حزب برابری و‌دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و نمایندگان پارلمان نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

پس از راهپیمایی طولانی، در محل تجمع زنان به یکدیگر رسیدند.