برگزاری کنفرانس «جامعه‌شناسی آزادی» توسط کنگره استار

کنگره استار کنفرانسی را با عنوان «جامعه‌شناسی آزادی» در چارچوب کارزار «آزادی رهبر عبدالله اوجالان و راه حل مسئله کورد» برگزار کرد.

همایشی که با شعار «تضمین آزادی، راه‌حل مسائل است» در شهر حسکه برگزار شد.

ریحان لوقو، سخنگوی کنگره استار، سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را که در آن زنان، جنبش‌های زنان و اعضای سازمان‌هایی از شمال و شرق سوریه حضور داشتند، ایراد کرد.

ریحان لوقو گفت: «رهبر عبدالله اوجالان در نتیجه توطئه بین‌المللی در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ به اسارت درآمد و ۲۶ سال در زندان‌های دولت فاشیست ترکیه مقاومت بی‌سابقه‌ای از خود نشان داد.»

این سخنگو تاکید کرد که هدف از شکنجه انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جدا کردن مردم منطقه از افکار و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است.

ریحان لوقو پس از یادآوری ارزیابی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مبنی بر اینکه قرن بیست و یکم، قرن آزادی زنان خواهد بود، گفت: «مردم کوردستان با روحیه مقاومت رهبر عبدالله اوجالان به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.»

ریحان لوقو با بیان اینکه توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تنها با اتحاد و خودسازماندهی زنان پایان خواهد یافت، خاطرنشان کرد: «اشغالگران نیز به همین ترتیب از کوردستان حذف خواهند شد.»

حیات العمری، عضو کنگره استار، رهنمودهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را خواند.

این همایش با نمایش فیلمی در رابطه با زندگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه یافت.