برگزاری مراسم چهلم درگذشت کویستان داوودی در سلیمانیه

مراسم چهلم درگذشت کویستان داوودی از مبارزان زن روژهلات کوردستان با حضور تنی چند از شخصیت‌های سیاسی، فعالان و آزادیخواهان در شهر سلیمانی برگزار شد.

مراسم چهلم امروز در شهر سلیمانیه با یک دقیقه سکوت برای روح پاک شهدا آغاز شد، در ادامه فیلمی از زندگی کویستان داوودی پخش شد و به مبارزات این زن انقلابی که از سنین پایین برای آزادی زنان شروع کرد، پرداخته شد.

بعد از قتل حکومتی ژینا و شروع خیزش انقلابی در روژهلات کوردستان، کویستان داوودی تصمیم گرفت لباس قرمز کوردی بپوشد و با صدای خود سرود بخواند، اما مرگ اجازه نداد.

در ادامەی این مراسم شمع توسط دوستان و همرزمانش برای روح این زن مبارز روشن شد و سرودی هم خوانده شد.

بیانیه حزب کمونیست کوردستان توسط سروه نصری قرائت شد و اظهار داشت: کویستان داوودی به‌عنوان یک زن مهابادی در قیام‌ها شرکت می‌کرد و همواره در راه آزادی ملت خود بود.

کنیر عبدالله سخنرانی اتحادیه زنان کوردستان را قرائت کرد و گفت: در این وضعیت نامناسب کوردستان، مرگ کویستان داوودی مانع بزرگ دیگری بود. این زن مبارز با وجود بیماری، به مبارزه خود برای جامعه و زنان ادامه داد و درگذشت این زن انقلابی خلأ بزرگی ایجاد کرد.

روزرین کمانگر، مسئول کمیتەی دیپلماسی جمعیت زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) گفت: کویستان داوودی از نظر جسمی در کنار ما نیست اما با افکار و عقایدش در کنار ماست، کویستان داوودی همیشه زنان و جامعه را سازماندهی می‌کرد و برای آزادی زنان تلاش می‌کرد. ما به‌عنوان هم‌رزمان او به مبارزه او و مبارزه این زن انقلابی ادامه خواهیم داد.

پروین نوری از دوستان کویستان داودی گفت: زنان جوان روژهلات خوشحال‌اند که چنین زنی برای آن‌ها انقلاب را رهبری کرده است، زیرا او نماد مبارزه شده است و ما به‌عنوان زنان او را فراموش نمی‌کنیم و به راه او ادامه می‌دهیم.

کویستان داودی، زن انقلابی روژهلات کوردستان که زندگی خود را وقف آزادی و رهایی زنان در هر چهار بخش کوردستان کرد، وی پس از سال‌ها مبارزه در جریان قیام‌های روژهلات کوردستان در ۴ بهمن‌ماه ١۴٠١ بر اثر سرطان درگذشت.