بیانیه گروه دختران آفتاب ارومیه به مناسبت ۸ مارس

گروه دختران آفتاب ارومیه با انتشار بیانیه‌ای 8 مارس روز جهانی زن را تبریک گفت و اعلام نمود: ما با رمز ژن ،ژیان ،ئازادی بر آن آمده‌ایم تا یکی از بزرگترین حکومت‌های زن‌ستیز جهان را به زانو در بیاوریم.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام ،زن ،زندگی ،آزادی

ما برای دختران سرزمین آفتاب همچنان مقاومت در خیابان را ادامه میدهیم تا پیروزی نور بر تاریکی را رقم بزنیم.

ما با رمز ژن ،ژیان ،ئازادی بر آن آمده‌ایم تا یکی از بزرگترین حکومت‌های زن‌ستیز جهان  را به زانو در بیاوریم.

یکی از زیباترین قاب‌های انقلاب ژینا دختران دبستانی بودند که مغنه‌ها را در دست گرفته و فریاد زن ،زندگی ،آزادی سر میدادند و امروز این زن‌ستیزان با حملات بیولوژیکی که بیشتر شبیه تلافی فریاد این چند ماه دانش‌آموزان در خیابانهاست میکوشند تا صدای این انقلاب را با ایجاد وحشت بین دانش‌آموزان و خانواده هایشان خفه کنند، اما غافل از اینکه نه تنها این فریادها خفه نخواهند شد بلکه با صدایی رساتر پایه‌های ظلم و استبداد آنان را به لرزه در خواهیم آورد.

ما دختران آفتاب با مادرانمان، پدران و برادران خود در روز ۱۷ اسفند مصادف با روز جهانی زن خیابانها را با فریادهایمان نقش خواهیم بست و یکی از بزرگترین انقلاب‌های جهان را رقم خواهیم زد. ما بساط زن‌ستیزی و ارتجاع و دیکتاتوری را با گامهای استوارمان برخواهیم چید و اعلام میکنیم تا آخر بسان کوههای دالامپر ایستاده‌ایم.

ما دختران آفتاب اورمیه متشکل از دختران ارمنی،کورد، تورک و آسوری نه تنها مردم شهرمان بلکه تمام مردم ایران را به  گرامیداشت ۸ مارس و حمایت از دانش‌آموزان در ۱۷ اسفند در خیابانهای شهرهایشان دعوت میکنیم.