ده ها هزار زن در روژآوا به میدان‌ها آمدند

در شهرهای روژآوا، حلب و رقه، ده‌ها هزار زن به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن به میدان‌ها آمدند.

راهپیمایی، مراسم و تجمعاتی به مناسبت 8 مارس در قامشلو، کوبانی، منبج، رقه، طبقا و حلب برگزار شد. زنان با شعار « با ژن، ژیان، ئازادی به سوی انقلاب زنان» به میدان‌ها آمدند.

کانتون قامشلو

راهپیمایی‌ها در قامشلو از کمربندی شهدای سریانی، در عامودی از میدان شهید جیهاد و راهپیمایی در تربسپیه از مقابل مرکز کلی کنگره استار آغاز شد.

همچنین در دیگر نقاط همان کانتون راهپیمایی‌ها در میدان شهید معصوم در ناحیه چل‌آخا، در میدان شهید شهید در گرکی لگی، در پارک عبدالله اوجالان در تل کوچر و در میدان آزادی در دیریک آغاز شدند.

خلق از مقابل مرکز کلی کنگره استار در تل حمیس و تقاطع فرن (نانوایی) در تل براک راهپیمایی کردند.

کوبانی

در ناحیه جنگلی در مرکز شهر کوبانی، زنان گرد هم آمدند و به پایکوبی پرداختند. سپس راهپیمایی به سمت جاده جرابلس آغاز شد.

منبج

هزاران زن و مرد به راهپیمایی پیوستند که از مقابل بیمارستان فرات در منبج آغاز شد و تا خیابان وادی ادامه یافت.

حلب

راهپیمایی زنان در حلب از مقابل مرکز جنبش جوانان انقلابی سوریه در محله شیخ مقصود آغاز شد. زنان با لباس‌های سنتی خود با پوسترهای زنان شهدا در راهپیمایی جای گرفتند.

طبقا

صدها زن در راهپیمایی در طبقا شرکت کردند. این راهپیمایی که اعضای نهادهای نظامی و غیرنظامی، خانواده شهدا و احزاب سیاسی نیز در آن حضور داشتند، از ناحیه یک آغاز شد.

رقه

صدها زن، اعضای نهادهای نظامی و غیرنظامی، خانواده شهدا و اعضای احزاب سیاسی در راهپیمایی در رقه شرکت کردند.

در این راهپیمایی که از تقاطع پانوراما در جنوب غربی رقه آغاز شد، تصاویری از شهدای زن و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنرهایی با مضمون "با مقاومت زنان زندگی بهتر می‌شود و تروریسم را شکست خواهیم داد" حمل شد.