در کوبانی زنان جوان درحال آمادەکاری برای تجمع ٢٨ مارس اند

با هدف حمایت از قیام "زن، زندگی، آزادی" در ایران و روژهلات کوردستان که چندین ماه است ادامه دارد، فردا در کوبانی یک تجمع گسترده با پیشگامی زنان جوان انجام می شود.

زنان جوان شمال و شرق سوریه، فردا با شعار "با زن، زندگی، آزادی پیروز شویم" یک گردهمایی گسترده برگزار می کنند. هدف از این اقدام، حمایت از قیام خلق روژهلات کوردستان و خلقهای ایران است که پس از کشتن ژینا امینی شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. این تجمع شامل چندین فعالیت هنری مختلف خواهد بود و از ساعت ٠٨:٠٠ صبح در کوبانی آغاز شده و تا ساعت ٢٢:٠٠ ادامه خواهد یافت.

در این باره سخنگوی اتحادیه زنان جوان اقلیم فرات؛ فریال تمی توضیح داد. تمی گفت این کمپین جمعیت زنان جوان در تمام منطقه روژآوا انجام می شود و افزود: "با شعار زن، زندگی، آزادی، آزادی را بدست آورید" یک گردهمایی در سطح شمال و شرق سوریه(روژآوا) در کوبانی انجام می شود. نیرویی که این تجمع را سازماندهی می کند، زنان جوانند.

زنان با مبارزه آزادیشان را بدست می آورند

تمی همچنین گفت درمقابل اقتدار و حملات دشمن، محکمترین مقاومتها توسط زنان شکل گرفته است و اضافه کرد: زنانی که کشته می شوند و در برابر ستم حاکمیت ایستادگی می کنند، با شعار "زن، زندگی، آزادی" محکمترین جواب را به حاکمیت می دهند و سیستم اقتدارگرایی را شکست می دهند. زنان با آگاهی و مبارزه، آزادیشان را کسب می کنند. زمانی که زن آزاد شود، تمام جامعه آزاد خواهد شد.

بر قیام خلقهای ایران درود می فرستیم

فریال تمی به قیامی که در روژهلات کوردستان و ایران ادامه دارد پرداخت و گفت؛ نوجوانان، جوانان، زنان و پیر و جوان با شعار "زن، زندگی، آزادی" به خیابانها آمدەاند و خواهان آزادی و حقوق خویش اند. تمی در پایان گفت که هدف آنها از این گردهمایی، حمایت معنوی از قیام "زن، زندگی، آزادی" است. ما با این اقداممان به قیام و مبارزات خلقهای ایران درود می فرستیم که با پیشگامی زنان جوان در روژهلات کوردستان و ایران ادامه دارد. این تجمع شامل فعالیتهای هنری متعدد است. همچنین در این گردهمایی به مبارزات گریلاهای آزادی کوردستان در مقابل ارتش اشغالگر ترکیه درود می فرستیم.