فردوس بابات قبل از قتل تا سرحد مرگ مورد شكنجه قرار گرفت

در نتیجه کالبد شکافی پیکر 'فردوس بابات' که در منطقه قلبان شرنخ پیدا شده‌ است، مشخص شد که او شکنجه ‌شده و سپس کشته‌ شده است.

در منطقه قلبان شرنخ زنی جوان با نام فردوس بابات که ۲ روز مفقود بود، در نتیجه جستجو روز گذشته در رودخانه‌ی هِزِل پیدا شد. در رابطه با این‌ موضوع سعید بابات، رمضان بابات و احمد بابات به ‌عنوان متهمین دستگیر شدند.

سعید بابات و رمضان بابات پس‌از گرفتن اظهارات آزاد شدند اما احمد بابات در زمان بازجویی به جنایت اعتراف کرده بود و به همین دلیل زندانی شده‌ا ست. براساس خبر ژن‌نیوز پس ‌از تحقیقات در محل رخداد، پیکر فردوس برای انجام کالبد شکافی‌های اولیه به بیمارستان دولتی در قلابان منتقل شده و از آن‌جا به بیمارستان دولتی در شرنخ فرستاده شده ‌است.

در نتیجه گزارش کالبد شکافی مشخص شده‌ است که فردوس بابات با شکنجه کشته ‌شده است. بر روی پیکر فردوس آثار ضرب ‌و شتم، زخم چاقو و گلوله وجود دارد. از طرف دیگر بر روی گردن وی جای طناب دیده شده ‌است. همچنین مشخص ‌شده است که حرف آ با چاقو بر روی پشت فردوس کنده‌ شده و فردوس با شکنجه کشته ‌شده است.

در رابطه با این رخداد سندیکای وکلای شرنخ نیز بیانیه‌ای منتشر کرده ‌است. این سندیکا اعلام نمود، کسی که فردوس را شکنجه کرده جنایت خود را رد نموده ‌است. مرکز زنان سندیکای شرنخ نیز اعلام نمود که آن‌ها این پرونده را تحت نظر دارند و آن را پیگیری خواهند کرد.

همچنین اعلام ‌شده است فردی با نام رمضان بابات به یک کودک تجاوز کرده و برای آنکه جنایتش را پنهان نماید، ۲۰۰ هزار لیره باج داده ‌است.

شایان ذکر است خانواده بابات در شرنخ از خاندان‌های مزدور رژیم استعمارگر ترک می‌باشند و در طول ٣٠ سال گذشته همراه با ارتش متجاوز ترک علیه گریلاهای آزادی کوردستان جنگیده‌اند.