فیدان آتاسلیم: خون نارین از دستان دولت می‌چکد!

فیدان آتاسلیم دبیرکل حزب ک‌ج‌د‌پ با بیان اینکه دولت مسئول قتل نارین است، گفت: «خون نارین بر دستان رژیم خودکامه است.»

با توجه به ممنوعیت پخش اخبار مربوط به مفقود شدن نارین گوران ۸ ساله خشم زیادی در بین مردم به وجود آمد و در بسیاری از شهرها شهروندان به خیابان‌ها ریختند و خواهان اجرای عدالت برای نارین گوران مقتول شدند. یکی از پلتفرم‌های عمل زنان، پلتفرم توقف کشتار زنان (ک‌ج‌د‌پ) بود. دبیر کل ک‌ج‌د‌پ و دبیر کل مجامع زنان فیدان آتاسلیم در مورد این موضوع با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

ممنوعیت انتشار برای سرپوش گذاشتن بر واقعه اعمال می‌شود

فیدان آتاسلیم با بیان اینکه کشته شدن نارین گوران ۸ ساله توسط زنان به هیچ وجه پذیرفته نمی‌شود، گفت: «این حادثه باید با دقت بررسی و با افکار عمومی در میان گذاشته شود. اما تصمیمات محرمانه و ممنوعیت انتشار به گونه‌ای اتخاذ می‌شود که این رویداد در دستور کار افکار عمومی قرار نگیرد. بسیاری از رویدادها به این شیوه پنهان می‌شوند. به همین دلیل است که نمی‌دانیم در این روستای متشکل از ۲۰ خانه چه اتفاقی افتاده است. ادعاها و حدس و گمان‌های مختلفی وجود دارد. اینها همه سیاست‌های دولت است. مدارس آموزش را آغاز کرده‌اند. پروتکل چَدَس، پروژه مَسَم را آغاز کرده‌اند. قرار است مادری و پدری را در مدارس آموزش دهند.»

آنها زنان و کودکان را با هم به قتل می‌رسانند

فیدان آتاسلیم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سیاست‌های دولت در رابطه با خانواده‌ها بسیار خطرناک است، خاطرنشان نمود یکی از دلایل آن این است که کارگران نمی‌توانند از پس معیشت خود برآیند و دولت با این روش تلاش می‌کند فقر فعلی را پنهان کند. آنها می‌گویند: 'خانواده‌ها نباید پراکنده شوند' ، اما در مکان‌هایی که به عنوان خانواده تعریف می‌شود، زنان به همراه فرزندان خود کشته می‌شوند. سال‌هاست که حوادثی از این دست اتفاق می‌افتد که هزاران کودک طی این حوادث گم شده‌اند و داده‌های مربوط به این موضوع در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. هدف دولت ایجاد پدرسالاری در خانواده‌ها است. از طریق خانواده‌ها به راحتی می‌توانند جامعه را از این طریق مدیریت کنند. در بحث خانواده، مسئولین سعی می‌کنند مفهوم خاصی را به جامعه تحمیل کنند و دلیل آن هم این است که می‌خواهد جامعه را به آن شکل طراحی کند. وقتی به همه سیاست‌های دولت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که امروز خون نارین روی دستان دولت است. مقامات آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ و هودا پار مسئول قتل نارین هستند.»

باید خود را سازماندهی کنیم

فیدان آتاسلیم با اشاره به اینکه نباید نسبت به این اتفاقات بدبین باشیم سخنان خود را با این جملات به پایان رساند: «ممکن است برخی سعی کنند صدای زنان را خاموش کنند. با این حال، اگرچه طالبان صدای زنان را در خیابان‌ها ممنوع می‌کند، اما صدای موسیقی و آهنگ‌های زنانه به همه جا می‌رسد. ایران هم همینطور. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم این اتفاق در اینجا هم بیفتد. البته ما در آن سطح نیستیم اما مشخص است که با همین مشکلات روبرو هستیم. برای اینکه بعداً نگوییم دیر شده است باید از این به بعد مبارزه مشترکی را علیه همه آنها شروع کنیم. برای تغییر اعمالی که به ما تحمیل می‌شود، نباید تنها در رسانه‌های مجازی واکنش نشان دهیم. ما باید خودمان را سازماندهی کنیم.»