تصویر

گریلا‌های یژا استار با یک نمایش یاد زیلان را گرامی داشتند

گریلا‌های یژا استار برای بزرگداشت یاد زینب کیناجی (زیلان) که در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ عملیاتی فدائی علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام داد، نمایشی ترتیب دادند.

گرامیداشت یاد شهید زیلان

به مناسبت بزرگداشت گریلای پ‌ک‌ک، زینب کیناجی، با نام سازمانی زیلان، در بیست و هشتمین سالگرد شهادت وی، نمایشی توسط گریلا‌های یژا استار برگزار شد.

در نمایش  ارائه شده در مراسم بزرگداشتی که در مناطق حفاظتی مدیا برگزار شد، از مقاومت افسانه‌ای سکینه جانسز (سارا) در زندان آمد که در سال ۲۰۱۳ در پاریس به شهادت رسید تا عملیات زیلان در درسیم، در راستای زحمات و رهنمودهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خط ایثارگری زن در جنبش آزادی کوردستان منعکس شد.

در اجرای تئاتر، از سکینه جانسز تا زینب کیناجی، از لیلا کاپلان (رَوشَن) و گولر اوتاچ (بَرمال) تا سما یوجه، از روکن و سارا، دو تن از نخستین گریلاهای ‌زن که با هم عملیات انجام دادند، تا روژهات و اردال، گریلاهایی که با انجام عملیات فدایی در قلب آنکارا به دولت ترکیه ضربه زدند، موضوع نمایش بود.

در این مراسم، گریلا‌های زن با اشکال مختلف بیان، از تئاتر تا رقص، از آواز تا شعر، یاد و خاطره شهدای جاودانه در سنت ایثارگری زنان از زیلان تا روکن و سارا را گرامی داشتند.