گریلاهای یژاستار: 8 مارس برای ما روز رستاخیز است

گریلاهای یژاستار با بیان اینکه زنان کورد می‌توانند 8 مارس را در سایه‌ی مبارزات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای آزادی زنان جشن بگیرند و گفتند: 8 مارس برای ما روز رستاخیز است.

گریلاهای یژاستار پیام‌های خود را به مناسبت 8 مارس روز جهانی زنان زحمتکش به خبرگزاری فرات رساندند. گریلاهای یژاستار هشتم مارس را به همه زنان به ویژه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زنان کورد گرامی داشتند و خواستار پاسداری از ارزش‌های خلق شده شدند.

ویان اوستا گریلای یژاستار با اشاره به اینکه 8 مارس برای آنها حاکی از رستاخیز است، گفت: رهبر ما 8 مارس را به ما هدیه داد، بنابراین باید بر اساس هویت زنانه خود را مجددا برسازیم و با اندیشه‌های رهبری ادغام کنیم. ویان اوستا با بیان اینکه امروز گریلاهای یژاستار پیشاهنگی جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه را می‌کنند، گفت: حتی این وضعیت نشان می‌دهد که یک زن آزاده به چه سطحی دست یافته است.

ویان اوستا، گریلای یژاستار با اشاره به نقش پیشاهنگی زنان کورد، ادامه داد: 8 مارس‌ها و مبارزاتی که صورت می‌گیرند نشان می‌دهد که زنان تضمین‌کننده آزادی هستند. پاسداشت زحمات رهبر آپو مهمترین هدف ماست. وقتی حضور خود را در صفوف گریلا دیدیم، متوجه شدیم که چقدر اراده و قدرت داریم.

ما باید 8 مارس‌ها را گسترش دهیم

گریلای یژاستار زیلان فرات همچنین اظهار داشت که زنان کورد توانستند در سایه‌ی بیش از 40 سال مبارزه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای آزادی زنان، 8 مارس را جشن بگیرند. زیلان فرات با بیان اینکه ما مدعی صیانت از تلاش‌های رهبر آپو و انقلابی هستیم که او خلق کرد، خاطرنشان کرد: با گسترش‌دادن روزهایی مانند 8 مارس می‌توان از ارزش‌های خلق‌شده محافظت کرد.

زیلان فرات که اظهار داشت می‌خواهند به عنوان گریلاهای زن اغلب خواهان شرکت در مواضع جنگی هستند، گفت: پیروی از رفقای زن مانند سارا، زیلان و بریتان برای من بسیار مهم است. ما باید بجنگیم تا آنچه از ما ربوده شده را به دست آوریم.

بهار با 8 مارس زیباتر می‌شود

نارین شیار گریلای یژاستار سخنانش را با تبریک گفتن 8 مارس به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و گریلاهایی که در تونل‌های جنگ مقاومت می‌کنند آغاز کرد. گریلا نارین شیار با بیان اینکه فرا رسیدن بهار در 8 مارس با رنگ زن ادغام می‌شود، ادامه داد: بهار در 8 مارس زیباتر می‌شود. معمار آزادی‌خواهی زنان، رهبر آپو است و بعد از اینکه به این کوه‌های آزاد رسیدیم، معنای آزادی زن را بهتر درک کردیم. به عنوان مثال ظهور رفقای زن سارا، زیلان و بریوان با تلاش‌های رهبر آپو پدیدار شد. ژن، ژیان، ئازادی.