حمله پلیس ترکیه به زنان: دست کم ٥ زن دستگیر شدند

«پلتفرم قتل زنان را متوقف کنیم» و انجمن‌های زنان در آنکارا کە با شعار ‘حکومت باید استعفا دهد’ اعتراض خود را بیان می‌کردند کە پلیس ترکیه به معترضین حمله کرد.

پلتفرم قتل زنان را متوقف کنیم و انجمن‌های زنان در کوچە ساکاریا در آنکارا  گرد هم آمدند و بنرهایی با مضمون ‘مرگ بر اثر زلزله و قتل زنان را متوقف کنید’ را برافراشتند. زنان با برگزاری کنفرانس خبری و با سر دادن شعار ‘مرگ بر اثر زلزله تقدیر نیست و دولت استعفا دهد’ بە اعتراض خود ادامە دادند. پلیس ترکیه به زنان حمله کرد و حداقل ٥ زن را دستگیر کردند.

سهیلا اوغوز، عضو پلتفرم گفت که اگرچه مقامات سیاسی ساختمانهای خالی داشتند، اما خوابگاە داخلی محصلین را تخلیه کردند و از ادامە تحصیل نیز جلوگیری کردند و گفت: زمانی کە طرفداران حکومت ساختمان ناایمن می‌سازند، حکومت نیز سیستم آموزشی غیر اصولی را پیش می‌برد. ما با کسانی کە از آموزش و پرورش جلوگیری کنند مبارزە می‌کنیم.

توآنا گنجر عضو پلتفرم نیز گفت: این شعارها کە اینجا سردادە می‌شود شعارهای توخالی نیست بلکە این شعارها صدای کسانی است که می‌خواهند بستگان خود را که زیر آوار ساختمان‌ها هستند نجات یابند. از ٦ فوریە ذهن ما در محل زلزله است. آنجا خلق زیر ساختمان‌های فروریخته منتظر مرگ هستند. خلق خواستار کمک‌رسانی است، اما کسی به کمک آنها نرفت و جان باختند.

پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی، فعالین شعار ‘حکومت استعفا بدە’ سر دادند. پلیس نیز به زنان حملەور شد. هنگام دستگیری پلیس از پوشش خبری بازداشت این زنان توسط خبرنگاران جلوگیری کرد. بنا بر گزارش‌ها دست کم ٥ زن دستگیر شدەاند.