حزب آزادی زنان کوردستان: رفیق بریوان زیلان به شهادت رسید

پاژک اعلام کرد بریوان زیلان یک عضو مجلس آن در حمله هوایی ترکیه شهید شد

حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) اعلام کرد بریوان زیلان از اعضای مجلس آن در یک حمله هوایی ارتش فاشیست ترکیه به شهادت رسیده است.

پاژک ضمن ابراز تسلیت به مردم کوردستان می‌افزاید، شهید بریوان زیلان پرچم انقلاب آزادی زنان و اجتماعات منطقه را به دوش می‌كشید و انتقامش را به شدیدترین شکل از دشمن و همدستانش خواهد گرفت.

حزب آزادی زنان کوردستان اعلام کرد، بریوان زیلان پس از ٣١ سال مبارزه در تاریخ هفدهم ژوئن در حمله هوایی ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا شهید شده است.

پاژک به زحمات بی‌بدیلی که او برای پیشبرد مبارزات به جان خرید اشاره و از فداکاری و ایثار بریوان زیلان که عمیق‌ترین پیوندها با رهبر آپو را داشت تقدیر کرده است.

بریوان زیلان که سال ١٩٧۶ در شهرستان ارجیش استان وان به دنیا آمد، در خانواده‌ای بزرگ شد که قتل‌عام دره زیلان را تجربه کرده بود و چهره کشتارگر حکومت ترکیه در حافظه آن حک شده بود.

او که مانند همه کودکان کوردستان، دردی که وطنش را فراگرفته بود را حس می‌کرد و در سنین پایین به بلوغ رسید، می‌دانست که تسلیم شدن در برابر ظلم و ستم درست نیست، باید با دشمن مقابله و استعمار را محکوم کرد. بنابراین احساس خشم و انتقام را به عزم مبارزه بی‌وقفه بدل کرد و سال ١٩٩١ به گریلاهای آزادیخواه پیوست تا تاریخ کشتارها را معکوس کند.

طبق اعلام پاژک او در طول ٣١ سال زندگی انقلابی خود از سرحد تا زاگرس و تمام نقاط کوردستان و حتی در ارمنستان برای حفاظت از مردمش که در معرض نسل‌کشی قرار دارند تلاش کرد و با مسئولیت‌پذیری بسیار، همیشه در خط مقدم حضور داشت. او یک فرمانده زن قوی در کوه‌ها و نماینده ایدئولوژی آزادی زن و یک پیشگام آپوئی بود که در قلب همرزمان و مردمش جایی فراموش نشدنی دارد.

او سه دهه سرسختانه جنگید و مبارزه کرد تا انتقام کشتارهای جمعی دره زیلان، آگری، کوچگیری، شنگال و روبوسکی و عفرین گرفته شود. در حالی که حکومت فاشیست ترکیه با حمایت نیروهای ناتو و نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی از وحشیانه‌ترین روش‌ها برای از بین بردن جنبش خلق کورد استفاده کرده و علیه زنان انقلابی کوردستان دست به کشتار می‌زند.

پاژک تصریح کرد مقاومتی که هم‌اکنون در اقصی‌نقاط کوردستان انجام می‌شود خط خیانت داخلی پ.‌د‌.ک را درهم شکسته، رژیم فاشیستی را در کوردستان مدفون کرده و دولت دیکتاتور اردوغان را دچار شکستی تاریخی خواهد کرد.

حزب آزادی زنان کوردستان با بیان آنکه هرگز رفیق بریوان زیلان و شهدای این مقاومت بی‌بدیل را فراموش نخواهد کرد، می‌گوید یادشان همیشه با ما زندگی خواهد کرد و انتقام از دشمن و همدستانش به شدیدترین شکل گرفته خواهد شد.