حزب دمکراتیک خلقها: روز ٨ مارس در را مناطق زلزلە زدە خواهیم بود

اعضای مجلس زنان حزب دمکراتیک خلقها در استانبول برنامەهای خود را برای هشتم مارس روز جهانی زن معرفی کردند.

حزب دمکراتیک خلقها اعلام کرد که فعالیت خود را در ٨ مارس در مناطق زلزله زده ادامه خواهد داد. اعضای مجلس زنان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شعار با ما تنها نیستیم، ما با هم هستیم! و زن، زندگی، آزادی در مقابل اسکله بشیکتاش در کادیکو گرد هم آمدند و فعالیت ها و تظاهرات ٨ مارس روز جهانی زن را آغاز کردند. در این مراسم بنر ما با هم هستیم نصب شد و تصاویری از ویرانی شهرهای زلزله زده پخش شد. شرکت کنندگان شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند.

اسنگول دمیر، رئیس مشترک کنگره دموکراتیک خلق ها ، عایشە آکار باشاران رئیس شورای زنان HDP، صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، چیگدم کیلیچگون اوچار، رئیس مشترک حزب چپ سبز، اعضای مجلس مادران صلح و بسیاری از زنان به این اقدام پیوستند. مراسم با یک دقیقه سکوت در  احترام بە جانباختگان آزادی آغاز شد.

عایشە آکار باشاران، رئیس شورای زنان HDP در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: دولت به مناطق زلزله زده کمکی نکردە است. ما با نیروی سازمان یافته خود در ٨ مارس در میدان خواهیم بود و نشان می دهیم که تنها نیستیم. در این بحران نیز مانند همه بحرانها، زنان و کودکان بیشترین آسیب را دیدند. زنان از یک سو سعی می کنند خود را روی پا نگه دارند و از سوی دیگر برای زندگی مبارزه می کنند. نیازهای اولیه زنان به آنها نمی رسد. ده ها هزار زن زایمان خواهند کرد، اما هیچ پروژه ای برای آنها آماده نشده است. اما جاهایی هستند که بچه ها را به آنها سپرده اند. زنان با خشونت و آزار مواجه هستند. چون منطقه امنی برای آنها ایجاد نشده است. من تاکید می کنم که نیازهای دوش و حمام هنوز برآورده نشده است. به همین اعلام کردیم که ٨ مارس دامنە فعالیتهای ما گستردە خواهد شد. ما قدرت طبیعی خود را در برابر نظام سرمایه داری تحت سلطه مردان تقویت خواهیم کرد، حمایت خود را افزایش خواهیم داد، می گوییم ما تنها نیستیم، ما با هم هستیم، با هم قوی تر هستیم و بر زخم های خود مرهم خواهیم گذاشت.

باشاران سخنان خود را اینگونه پایان داد: حمایت خود را از زنان مناطق زلزله زده در بازه زمانی منتهی به ٨ مارس تقویت خواهیم کرد. از سمسور گرفته تا مرعش، دیلوک، هاتای و مالتی، همه جا دست زنان را می گیریم، تا احساس نکنند که تنها هستند و آنها را به وجدان مقامات دولتی نمی سپاریم. هیچ کس ناامید نشود. ما با قوی ترین سازمان خود در میدان خواهیم بود. مبارزه مشترک زنان به این سیستم پوسیده پایان خواهد داد. کسانی که مسئول این ویرانی بزرگ هستند، قطعاً پاسخگوی آن خواهند بود. اول از همه، زنان از آنها حسابرسی می کنند. همانطور که حمایت خود را افزایش می دهیم، این ما هستیم که پیگیر این مسئله خواهیم بود.