جبهه زنان باشور: همه باید در برابر حملات اشغالگران موضع بگیرند

جبهه زنان باشور اعلام کرد که رژیم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ روزانه مناطق مختلف کوردستان را هدف قرار می‌دهد و هیچ موضع جدی در برابر این اشغالگری و حملات وجود نداشته است. بنابراین لازم است که صداهای اعتراضی جمع شود و همه باید در برابر حملات اشغالگران موضع بگیرند.

جبهه زنان باشور کوردستان در خصوص حملات مستمر دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان و لزوم متحد کردن صداهای معترضان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که رژیم فاشیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ روزانه مناطق مختلف باشور کوردستان را هدف قرار می‌دهد، از همه طرق مرزهای کشورها (عراق و سوریه) را نادیده گرفته و از آن عبور کرده است و تا کنون صدها غیرنظامی، روزنامه‌نگار، فعالان و مبارزان آزادی، به ویژه زنان را هدف قرار داده است. اما هنوز هیچ موضع جدی برای محدود کردن جنایات دولت ترکیه وجود نداشته است، هرچند که صداهای اعتراضی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

همچنین خاطرنشان شده است که مهم و ضروری است که این صداهای اعتراضی به طور کلی و متحد، جمع شوند و مخالفت‌ها و اعتراضات به شیوه‌ای عملی نشان داده شود به گونه‌ای که همه اقشار جامعه خود را در جبهه دفاع از دستاوردها و حاکمیت کشور ببینند. ما همچنین  از همه طرف‌های مسئول اعم از احزاب و جریانات فکری و مذهبی خواستاریم تا اطلاع‌رسانی و هشدارهای فوری انجام داده و سازمان‌های بشردوستانه و زیست محیطی از خطرات و پیامدهای منفی اشغالگری‌ها و ترورهایی که توسط دولت ترکیه با کمک خیانت‌های داخلی علیه مردم و محیط زیست کوردستان انجام می‌شود، مطلع شوند.

در این بیانیه همچنین بر خطرات انفعال و سکوتی که الان وجود دارد تاکید شده و گفتند که همه باید احساس مسئولیت کنند و واکنش جدی نشان دهند. همگان باید نتیجه و پیامدهای منفی این رویکرد را در نظر گرفته و برای تیره نشدن آینده خلقمان و جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست، موضع جدی بگیرند و از هیچ مانعی نترسند. باید همه ما علیرغم همه تفاوت‌های مذهبی، ایدئولوژیکی و جغرافیایی مناطق با دیدی میهنی و آینده‌نگرانه مخالفت و موضع قاطع خود را نشان دهیم.