کنفدرالیسم زنان کوردستان به خیزش باشکوه زنان در ٨ مارس درود فرستاد

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان، در یک بیانیه به مقاومت باشکوه زنان که در ٨ مارس، روز جهانی زنان کارگر نمایان شد درود فرستاده و آنرا برای قرن سرنوشت‌ساز توصیف می‌کند. "ک.ژ.ک" همچنین زنان را به آمادگی برای حضور در اجتماعات نوروز فرامی‌خواند.

کنفدرالیسم زنان کوردستان در بیانیه خود نوشته است زنان کورد در ٨ مارس بر انواع حملات فاشیسم غلبه کردند، مقاومت را به اوج رساندند و با قیام شکوهمند خود به همگان امید و شهامت دادند.

ک.ژ.ک به مواضع امسال زنان که در راهپیمایی‌شان بجای مطالبه‌گری، خواستار پاسخگویی شدند و ادعای آینده‌ای فراتر از وضعیت موجود را مطرح کردند درود فرستاده و می‌گوید آنها مفهوم و روح و منش جدیدی به ٨ مارس بخشیدند.

در این بیانیه آمده است: "درود بر زنان شجاع و پیگیر که ستون‌های فاشیسم را در شهر آمد شکستند و فضا را با کلام و ملودی خود پر کردند. درود بر زنانی که در وان با شور و شوق موضع گرفتند و در سلوپی با کلام و فرهنگ خود به بوتان روح بخشیدند. درود بر زنان کورد، عرب، آشوری، ارمنی و آذری که با شور و شوق انقلاب در روژاوا در همه شهرها سرازیر شدند و از سرزمین انقلاب به همەی جهان پیام فرستادند. و درود به زنان مخمور و شنگال که با موضعگیری خود بر زندگی آزاد پافشاری و اصرار کردند."

ک.ژ.ک می‌گوید در برهه‌ای که خشونت دولتی و مردانه با تمام سرعت به خونریزی‌ها در کوردستان، خاورمیانه، اوکراین و بسیاری از نقاط جهان ادامه می‌دهد، مبارزه زنان که در ٨ مارس، روز جهانی زن آشکار شد، سرنوشت زنان در قرن را تعیین خواهد کرد. آنها نظام مردسالار را زیر سئوال بردند، محکوم کردند و با ترسیم چشم‌انداز سیاسی آینده، نشان دادند که دنیای دیگری تحت رهبری زنان امکان پذیر است.

این بیانیه اضافه می‌کند میلیون‌ها زن با به چالش کشیدن فاشیسم و سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت‌های مردسالار به همه نشان دادند که حرفی برای گفتن و آینده‌ای برای ساختن دارند. آنها روند مبارزه سال را تعیین کردند.

ک.ژ.ک در عین حال قیام ٨ مارس با شعار "زمان آزادی زنان" را موجب گسترانیدن نشاط بهار به جامعه دانسته و زنان را به تدارک و آمادگی برای رقم زدن یک مقاومت اجتماعی دیگر در مراسم نوروزی امسال فراخوانده تا یک تسویه حساب تاریخی با فاشیسم صورت بگیرد.