ک.ژ.ک: با عزم و پشتکار خود نتایج مهمی به بار آورد

ک.ژ.ک با گرامیداشت یاد و خاطره راپرین آمد اظهار کرد: او با ایمان، اراده، پشتکار و پافشاری بسیار کار کرد و نتایج بسیار مهمی به بار آورد.

شورای هماهنگی ک.ژ.ک به مناسبت شهادت راپرین آمد (دلال عزیز اوغلو) پیامی کتبی منتشر کرد.

پیام ک.ژ.ک به این شرح است:

«در 17 ژوئن 2022، رفیقمان راپرین آمد (دلال عزیز اوغلو)، یکی از کادرهای برجسته جنبش آزادی زنان کوردستان، در نتیجه حمله هوایی دولت فاشیست ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید.

رفیقمان راپرین آمد سال 1992 از شهر میهن‌دوستمان استان آمد که قلعه‌ی مقاومتمان است به صفوف آزادی پیوست. پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی رهبریت در عرصه‌های مختلف مبارزه ما انجام وظیفه کرد و اخیراً در حین پیشاهنگی نمودن برای یک کار بسیار مهم و تاریخی به عنوان عضوی از شورای کنگره خلق به شهادت رسید.

رفیق راپرین آمد یکی از رفقای ماست که توانست خط‌مشی آزادی زنان را بر اساس ساده ترین، عمیق‌ترین و شایسته‌ترین پایه در شخص خودش نمایندگی کند، ایشان یکی از نادرترین و برجسته ترین کادرهای زن پیشرو جنبش آزادی ما بود. او در قبال توجه و زحمات و آموزش رهبری ما به زنان، همواره خود را مدیون دانسته و بر این اساس در تمامی مبارزات انقلابی خود کوشیده است که موضع رفافت صحیح و کامل با رهبر ما را نمایندگی کند.

"با دل و جان مبارزه نمود"

رفیق راپرین برای بالا بردن سطح آگاهی و اراده خلق ما در هر چهار بخش کوردستان و اروپا بسیار تلاش کرده است. وی همیشه سعی کرد تا زندگی خود را بر والایی، صداقت و زیبایی بنا نهد. در چارچوب فعالیتهای اخیر ما جهت توسعه یک سیستم کنفدرال دموکراتیک و ایجاد الگوی ملت دموکراتیک در کوردستان، رفیق راپرین با توسعه صدها دوره آموزشی، نشست و گفتگو به پیشاهنگی خلق‌مان پرداخت.

با این جنبه‌اش به عنوان یک زن خود را به آگاهی عمیق آزادی مجهز کرده و بر اساس فلسفه‌ی درویش‌مآبانه یک لقمه و یک پیراهن، با اراده و قدرت ابتکار بالا فعالیت کرده است. وی یکی از آن رفقای ماست که با ایمان، عزم، پشتکار و پافشاری برای سازماندهی و توسعه کنفدرالیسم دموکراتیک، که نظام پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک و آزادیخواهانه زنان در برابر الگوی دولت-ملت دولت‌گرا-اقتدارگرا است، تلاش نموده و نتایج بسیار مهمی به بار آورده‌اند.

ایشان در عین حال با فکر، عاطفه، مواضع اصولی، با رفاقت و موضع زحمتکش و متواضعانه خود در بنیادگذاری نظام کنفدرال دموکراتیک و توسعه نظام زنان ما پیشاهنگی نمود. با جان و دل در سازماندهی جامعه مشارکت بعمل آورد. همچنین با این جنبه‌شان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌نموده، موضعی اطمینان‌بخش داشته و با قدرت نفوذی عظیم کارهایش را پیش برده است.

وی با ذهن، عاطفه، رنگ و رفاقت زنانه، مواضع اصولی، زندگی متواضعانه و زحمتکش، در هر عرصه‌ای که رفته، تأثیر بسزایی گذاشته و در سازماندهی جامعه مشتاقانه مشارکت داشته است.

هم در این زمینه و هم در تاریخ جنبش آزادی زن، با نقش و رسالت بسیار مهمی فعالیت کرده و با موضع‌گیری و مشارکت خود بر پایه‌ی گسترش ارزش برای تاریخ زنان آزاد ما صاحب موضع بسیار مهمی بوده و نقش و رسالت را ایفا کرده است.

ما به عنوان ک.ژ.ک، بر اساس کارزار«با ژن، ژیان، ئازادی پیش به سوی انقلاب زن» که به مناسبت 8 مارس 2023، روز جهانی زنان کارگر اعلام کردیم، یاد و خاطر ایشان را با احترام و سپاسگزاری گرامی می‌داریم. در تمام فعالیتهایی که امسال برگزار خواهند شد، باید یاد رفیق راپرین آمد گرامی داشته شود و نقش و رسالت وی در مبارزه ما ارزیابی گردد.

ما به عنوان جنبش زنان کورد، یاد و خاطره همه شهدای زن خود را در شخص راپرین آمد با عشق، احترام و قدردانی گرامی می‌داریم.

ما به یاد شهدایمان با تلاش خود برای ایجاد کنفدرالیسم دموکراتیک زنان و الگوی ملت دموکراتیک انقلاب‌های زنان را بصورت موثر و قوی توسعه و جاویدان خواهیم ساخت، سوگند خود برای مبدل ساختن قرن بیست و یکم به قرن انقلاب زن را مجددا یاد می‌کنیم.