ک‌ب‌د‌ه: زنان می‌توانند از طریق اتحاد انقلاب‌های جدیدی ایجاد کنند

ک‌ب‌د‌ه سالگرد قیام در روژهلات کوردستان و ایران را تبریک گفته و اعلام کرد: «تقویت مبارزات زنان و ایجاد انقلاب‌های جدید زنان رسالت تاریخی ماست.»

شورای عمومی جنبش متحد انقلابی زنان (ک‌ب‌د‌ه) به مناسبت سالگرد قیام‌های روژهلات و ایران بیانیه‌ای کتبی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲، یک زن جوان کورد به نام ژینا( مهسا) امینی به دلیل موهایش توسط «پلیس اخلاق» رژیم آخوندی ایران به طرز خشونت‌آمیزی به قتل رسید. تا زمانی که نظام حاکمیت مردسالار وجود داشته باشد، همیشه خشونت، تجاوز و قتل‌عام علیه زنان نیز وجود خواهد داشت. مانند تمام جهان در روژهلات کوردستان نیز، ژینا نه اولین زنی بود که به قتل رسید و نه آخرین زن خواهد بود.»

در این بیانیه یادآوری شد همان گونه که ازگجان ارسلان در سال ۲۰۱۵ توسط مردی در مرسین به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید، ژینا نیز توسط همان سیستم مردانه به قتل رسید و چنین آمده است: «با وجود اینکه کشورها تغییر کرده‌اند، اما سیستم کشتار همان است. درست مانند قیام زنان که پس از ازگجان آغاز شد و از ترکیه تا باکور کوردستان گسترش یافت، در سپتامبر ۲۰۲۲ آتش قیام از روژهلات آغاز شد و به ایران و خاورمیانه سرایت کرد. کسانی که به این آتش دامن زدند و رهبر قیام شدند، زنان بودند. در مدت کوتاهی مردم، جوانان و کارگران تحت ستم نیز در این قیام شرکت کردند و به یک قیام خلق‌ها تبدیل شد.

از سال ۲۰۲۲، صدها نفر به دلیل شرکت در قیام «ژن ژیان آزادی» که از روژهلات آغاز شد و به ایران سرایت کرد، اعدام شده‌اند. برای بسیاری از افراد نیز احکام سنگین زندان صادر شد.»

به زنان عصیانگر درود فرستاده شد

در این بیانیه اعلام شده است که نظام حاکمیت مردسالار همچنان به دستگیری زنان در همه جا ادامه می‌دهد و گفته شده است: «زنان در افغانستان نیز پرچم مبارزه علیه رژیم مرتجع طالبان را برافراشته‌اند. در هند، زنان به مقاومت خود در خیابان‌ها ادامه می‌دهند تا از حق زندگی خود محافظت کنند، مردانی را که مسئول خشونت هستند مجازات کنند و زندگی برابر داشته باشند.»

در روژاوا، باشور کوردستان و مناطق گریلا، زنان سیاستمدار، سازمان‌یافته و انقلابی در حملات اشغالگرانه، جنگ استثمار و حملات ترور کشته می‌شوند. با وجود حملات ویرانگر و اشغالگرانه، زنان از مبارزه برای برابری، آزادی و دستاوردهای انقلاب دست بر نمی‌دارند.

در فلسطین مردم قتل‌عام می‌شوند و می‌خواهند آنها را از تاریخ پاک کنند. زنانی که مانند عایشه‌نور ازگی ایگی صدای خود را علیه این نسل‌کشی بلند می‌کنند و با حمایت مردم در برابر صهیونیست‌ها می‌ایستند، به قتل می‌رسند. زنان فلسطینی با وجود همه حملات نسل‌کشی دست از مقاومت برنداشته و در برابر حملات صهیونیست‌ها قدمی به عقب بر نمی‌دارند.

ما خواهان مبارزه بیشتر، اتحاد و انقلاب هستیم!

به عنوان جنبش متحد انقلابی زنان، در این روزها که سالگرد قیام روژهلات و ایران است، همه زنان تحت ستم و ژینا( مهسا) امینی را گرامی می‌داریم، ما خواهان مبارزه با نظام حاکمیت فاشیست مردسالار هستیم. می‌دانیم که با هم می‌توانیم پیروز شویم. بنابراین، افزایش مبارزات زنان متحد و ایجاد انقلاب‌های جدید زنان، رسالت تاریخی ماست.

به عنوان ک‌ب‌د‌ه، ما انتقام هر زن کشته شده‌ای را از سیستم مرتجع سرمایه‌داری حاکمیت مردسالار خواهیم گرفت. امروز یا فردا حتماً این دوره تغییر می‌کند. خشم زنان در ۸ مارس و ٢٥ نوامبر اقتدار نظام مردسالار را شکست خواهد داد! ژینا( مهسا) امینی همیشه در خشم میلیون‌ها زن زندگی خواهد کرد.»