کمپین شورای زنان دم پارتی: ما بزرگترین اتحاد زنان را ایجاد خواهیم کرد

خالده ترک‌اوغلو، سخنگوی مجلس زنان دم پارتی، کمپین «ما بر زندگی آزاد و برابر اصرار داریم، سازماندهی می‌کنیم» را آغاز کرد و گفت: «بزرگترین اتحاد زنان را ایجاد خواهیم کرد.»

بیانیه شورای زنان دم پارتی

خالده ترک‌اوغلو، سخنگوی مجلس زنان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) کمپین را با عنوان «ما بر زندگی آزاد و برابر اصرار داریم، سازماندهی می‌کنیم» را با یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب خود اعلام و آغاز کرد.

خالده ترک‌اوغلو که سخنرانی خود را با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۳ نفری که در حمله انتحاری داعش در ۲۰ جولای ۲۰۱۵ در منطقه پرسوس رحا به شهادت رسیدند، آغاز کرد، تاکید کرد که رویاهای جوانان به قتل رسیده ناتمام نخواهد ماند. خالده ترک‌اوغلو با گرامیداشت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا اظهار داشت که مردم شمال شرق سوریه در صلح زندگی می‌کنند. خالده ترک‌اوغلو گفت که این مدل آنها را هدایت می‌کند و خاطرنشان کرد که ترکیه به جای صلح با انقلاب روژاوا می‌خواهد به انقلاب مردم روژاوا پایان دهد. خالده ترک‌اوغلو افزود: «دولت آک‌پ-م‌ه‌پ که سیاست ۱۲ ساله خود را بر خصومت با روژاوا بنا نهاده است، می‌خواهد در سیاست خارجی مذاکرات عادی‌سازی جدیدی با سوریه انجام دهد. ما می‌دانیم که مسئله واقعی در اینجا کوردها هستند.»

واکنش به حملات اشغالی

خالده ترک‌اوغلو همچنین به حملات دولت ترکیه علیه باشور کوردستان اشاره کرد و گفت که این «اشغال» و «الحاق» است. خالده ترک‌اوغلو با بیان اینکه به دلیل حملات ترکیه روستاها تخلیه و مردم آواره شده‌اند، خواستار توقف فوری این حملات شد.

۲۰۵ زن در عرض ۶ ماه به قتل رسیدند

خالده ترک‌اوغلو با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مبنی بر به قتل رسیدن ۲۰۵ زن توسط مردان در شش ماه اول سال اظهار داشت که دولت به جای جلوگیری از این امر، به «تقویت خانواده» می‌اندیشد. خالده ترک‌اوغلو با اشاره به مقررات مندرج در بسته نهم قضایی گفت: «در بحث نام خانوادگی، این را به وظیفه‌ای مبدل کردند که زنان از طریق مردان تعریف شوند و اینگونه جلوی ما گذاشتند. از یک سو موضوعی را مطرح می‌کنند که سرپرست خانواده را از طریق مرد شکل می‌دهند و از سوی دیگر، زن را جایگزین مرد می‌بینند.»

«بزرگترین اتحاد زنان علیه جنگ...»

خالده ترک‌اوغلو در مورد کمپینی که راه‌اندازی کرده‌اند، اظهار داشت که دوشادوش زنان خاورمیانه و جهان به ویژه در ترکیه و کوردستان خواهند می‌آیند. خالده ترک‌اوغلو با بیان اینکه بزرگترین ائتلاف زنان علیه جنگ را ایجاد خواهند کرد، گفت: «ما با مبارزه مشترک جنبش زنان ترکیه، جنبش زنان کورد و فمینیست‌ها به رژیم قیم پایان خواهیم داد. ما اجازه هیچ گونه سیاست غصبی علیه دستاوردهای زنان‌مان را نخواهیم داد. پادزهر فاشیسم مبارزه زنان و همبستگی زنان است. مبارزه و کنش‌های سازمان‌یافته خود را علیه قیم‌ها و جنگ در هر شهر گسترش خواهیم داد.»

خالده ترک‌اوغلو اظهار کرد: «ما سیاست‌های اقتصادی اجتماعی سیستم ریاست مشترک خود را با درک‌مان از مدیریت‌های محلی «تولید‌کننده و مدیریت‌کننده» در شهرداری‌هایی که دولت سعی در غصب آن‌ها دارد، اجرا خواهیم کرد. ما با قیام علیه گرسنگی و فقر و با جلسات زنان در همه شهرها، الگوی زندگی برابر و آزاد خواهیم بود و برای زندگی شرافتمندانه و برابر مبارزه خواهیم کرد.»

«ما کار سازماندهی را محله به محله توسعه خواهیم داد»

خالده ترک‌اوغلو با اشاره به جنگ ویژه گفت: «هدف این روش جنگی که مخصوصاً در کوردستان اعمال می‌شود، کوردها و زنان جوان هستند. خشونت در عبای دولتی، اعتیاد به مواد مخدر، تجاوز و سوء استفاده، و همچنین سیاست‌های معافیت از مجازات، روز به روز در حال افزایش است. جنگ ویژه ایجاد شده علیه مبارزه و هویت زنان توسط دولت آک‌پ-م‌ه‌پ در ترکیه انجام می‌شود و دستاوردها و مبارزات زنان را هدف قرار می‌دهد. ما کار خود را برای سازماندهی محله به محله در برابر این سیاست‌هایی که زنان در ترکیه و کوردستان را هدف قرار می‌دهد، گسترش خواهیم داد. ما آن را در همه جا افشا خواهیم کرد و همه جا آن را پاسخگو خواهیم کرد. با کارگاه‌های خوددفاعی زنان، اجازه نخواهیم داد که زنان جوان ناپدید شوند، به قتل برسند یا به سمت اعتیاد کشیده شوند.»