کمیسیون زنان ک.ن.ک: "ژن، ژیان، ئازادی" آینده را تعیین می‌کند

کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) اعلام کرد که زنان و خلق‌ها آینده خود را با رهنمود «ژن، ژیان، ئازادی» رقم می‌زنند.

کمیسیون زنان ک.ن.ک به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن بیانیه‌ای کتبی صادر کرد و توجه را به مقاومت ادامه‌دار در روژهلات کوردستان و ایران جلب کرد.

در این بیانیه آمده است: روندی که ما طی می‌کنیم آنچه در 8 مارس 1910 اتفاق افتاد را به ما یادآوری می‌کند. در آن زمان مقدمات یک مبارزه بزرگ فراهم شد. زن انقلابی کلارا زتکین آن روز را به عنوان روز جهانی زنان زحمتکش اعلام کرد. کلارا زتکین معتقد بود با مبارزه‌ای که تحت پیشاهنگی زنان علیه استعمارگری مدرنیته سرمایه‌داری توسعه یابد می‌توان آنرا متوقف ساخت. متاسفانه این زندگی که آرزوی کلارا زتکین و هزاران زن دیگر بود، در سطح مطلوب محقق نشد. 4 سال پس از تاریخ 8 مارس 1910، جنگ جهانی اول آغاز شد و میلیون‌ها نفر کشته شدند، در این جنگ زنان متحمل پرداختن دو برابر هزینه گشتند.

" زنان کورد نمونه‌ی بزرگ مقاومت را از خود نشان دادند"

در این بیانیه همچنین آمده است:

در دنیای امروز، همانند سال‌های 1910-1914 دوران سنگینی را پشت سر می‌گذاریم. به خصوص با جنگ ناتو و روسیه، بشریت و طبیعت با خطرات بزرگی مواجه شده است.

اگرچه جنگ جهانی اول و دوم به پایان رسیده، اما آثار آنها در کوردستان از بین نرفت. از جنگ‌های کشورهای غربی و ترکیه، ایران، عراق و سوریه در کوردستان کاسته نشده است. کوردها یک قرن است که در معرض آسیمیلاسیون و مهاجرت و کشتار و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند. سیاست ویژه‌ای برای پاک کردن کوردها از صحنه تاریخ در حال اجراست.

کوردها در عرض 40 سال پایه‌های یک مقاومت قوی را پی‌ریزی کرده‌اند. زنان کورد در 30 سال گذشته نمونه بزرگی از مقاومت را آشکار ساخته‌اند. این انقلاب از همه پیروزی‌ها و شکست‌های گذشته درس‌های بزرگی آموخته و تحقق آرزوی هزاران شهید به هدف مبارزات مردان و زنان رزمنده کوردستان مبدل شده است.

نتایج بزرگ مبارزه زنان کورد علیه تبهکاران داعش در سراسر کوردستان و به ویژه روژاوا در حال ظهور است. امروز خلق و زنان کورد از ژینا امینی صیانت بعمل آورده و پایه‌های رژیم ایران را متزلزل کرده‌اند. خواهران ما با شعار "ژن، ژیان، ئازادی" آینده خود را در روژهلات کوردستان، بلوچستان و ایران رقم می‌زنند. شعار «ژن، ژیان، ئازادی» که نتیجه‌ی زحمات هزاران شهید انقلاب کوردستان است به زنان سراسر جهان نسبت داده شد.

در کوردستان، جایگزین زنان علیه جنگ جهانی سوم هر روز بیشتر و بیشتر در حال ظهور است. بر این اساس یاد و خاطره پیشاهنگان انقلاب زنان مانند کلارا زتکین و شهدای انقلاب کوردستان را گرامی می‌داریم.

امیدواریم هر روز با شعار "ژن، ژیان، ئازادی" برای آینده‌ای آزاد بگذرد.