کنفدرالیسم زنان کوردستان: در این فرآیند حساس باید به قویترین شکل ممکن نقش‌آفرینی کرد

ک.ژ.ک به استفاده ترکیه از جنگ‌افزارهای ممنوعه شیمیایی و هسته‌ای علیه گریلاهای آزادیخواه اشاره کرده و تصریح می‌کند سیاست جنگ ترکیه کاملا متکی بر فناوری نظامی و خیانت همکاران داخلی است که توسط حزب دمکرات اقلیم کوردستان انجام می‌شود.

کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک.ژ.ک) در بیانیهای با جلب توجه به حملات روزافزون ترکیه در روند اخیر از زنان خواست نقش رهبری را در این فرآیند حساس به قویترین شکل ممکن ایفا کنند. ک.ژ.ک می‌گوید ما باید مردم و دوستان خود را در همه جا بسیج کنیم، باید قیام کنیم و دشمن را بخاطر خونی که می‌ریزد پاسخگو کنیم.

چند روز پیش شهروندی بنام "ابوزید عبدالله عبید" در حمله هوایی ترکیه به اردوگاه پناهجویان مخمور جانش را از دست داد.

کنفدرالیسم زنان کوردستان در یک بیانیه اعلام کرد روستای ابوزید در دهه نود میلادی توسط جمهوری ترکیه به آتش کشیده شد و خود او مورد شکنجه قرار گرفته بود. او یکی از هزاران ساکن منطقه بوتان بود که مجبور شد به جنوب کوردستان مهاجرت کند. او علیرغم همه فشارهای دولت ترکیه، داعش و حزب دمکرات اقلیم کوردستان، هرگز از اصول انقلابی و میهن‌دوستانه و آرمان آزادی کوتاه نیامد و بار مبارزه را در مخمور بر دوش گرفته بود.

شورای هماهنگی ک.ژ.ک همچنین به واقعه قتل سهیل خورشید عمر، عضو مجلس جنبش آزادی جامعه کوردستان در شهر کفری اقلیم کوردستان اشاره کرده و می‌گوید او نیز جان خود را وقف آزادی و روشنگری کرد.

این بیانیه پاسداری از شهیدان را با ادامه راه آنان ممکن دانسته و اضافه می‌کند هر دو میهندوست ما، برای یک زندگی آزاد و برابر و برای کوردستان آزاد زندگی کردند و در این راه شهید شده اند.

ک.ژ.ک با تأکید بر آنکه باید انتقام هر حمله دشمن را بگیریم، می‌گوید: همانطور که رهبر آپو در آخرین تماس تلفنی کوتاه خود هشدار داد، ما در یک روند بسیار خطرناک قرار داریم. حملات نسل کشی روز به روز تشدید می شود، دشمن مدام در حال حمله است، سعی در شکستن اراده آزاد کوردها دارد. به ویژه با تحمیل خیانت و جاسوسی، تضعیف کوردهای آزاد از درون را به عنوان یک سیاست اساسی دنبال می‌کند.

ک.ژ.ک در عین حال به استفاده ترکیه از جنگ‌افزارهای ممنوعه شیمیایی و هسته‌ای علیه گریلاهای آزادیخواه اشاره کرده و تصریح می‌کند سیاست جنگ ترکیه کاملا متکی بر فناوری نظامی و خیانت همکاران داخلی است که توسط حزب دمکرات اقلیم کوردستان انجام می‌شود.

این بیانیه از سویی به هدف قرار دادن زنان کورد پرداخته و می‌گوید زنان ما در باکور مورد شکنجه، تجاوز و قتل قرار می‌گیرند، ترکیه به فرماندهان و مبارزان ی‌.پ.‌ژ که در جنگ با داعش در روژاوا نقش‌آفرینی کردند و به ارزش‌های انقلابی زنان و حتی به کودکان خردسال حمله می‌كند.

ک.‌ژ.ک هار و هجومی شدن دولت ترکیه را ناشی از ضعیف شدن آن خوانده و می‌گوید تشدید حملات برای ترساندن و پیروزی انجام می‌شوند، بنابراین مهم است که مردم، زنان و پیشگامان ما بتوانند به این سیاست‌های تهاجمی پاسخ صحیح و قوی بدهند. هر چه دشمن بیشتر حمله کند، سازماندهی بیشتری در برابر او داشته باشند، بیشتر بایستند و به مقابله با دشمن بروند. نباید بگذاریم دشمنی که ضعیف شده و به مرز سقوط رسیده است، نفس بکشد.

این بیانیه می‌افزاید: در این دوره حساس ما زنان باید به قوی ترین شکل ممکن حرف اول را بزنیم. در این نقطه عطف بسیار مهم تاریخ، ما باید روح، مغز، قلب، قدرت، محیط، مردم و دوستان خود را در همه جا بسیج کنیم و دشمن را با قیام متوقف کنیم.