کنفدرالیسم زنان کوردستان: کارزار ما در ٨ مارس به اوج خود خواهد رسید

شورای هماهنگی ك.ژ.ك بر تسلیم‌ناپذیری خود تأکید کرده و تمامی اجزای جنبش کنفدرال خود را در نزدیکی ٨ مارس به افزایش تلاش‌ها فراخوانده است.

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان با نزدیکی روز جهانی زن، بر تسلیم‌ناپذیری خود تأکید کرده و تمامی زنان آزادیخواه را به شرکت در اعتراضات علیه جنگ و تجاوز و کشتار فرامی‌خواند. ك.ژ.ك می‌گوید زنان آزاد در عین حال در ٨ مارس بر لزوم آزادی جسمانی رهبر آپو پافشاری خواهند کرد.

کنفدرالیسم زنان کوردستان در یک بیانیه به تمامی زنانی که در سراسر جهان در برابر ذهنیت مردسالاری و سیستم شکل گرفته بر این مبنا در حال مقاومت هستند درود فرستاد و با نام بردن از رُزا لوکزامبورگ و سکینه جانسز، به همه زنان انقلابی که طی دوره‌های متوالی تاریخی جانشان را فدای آزادی کردند ادای احترام می‌كند.

شورای هماهنگی ك.‌ژ‌.ك از جمله به شهدای یکسال اخیر در جریان مقاومت در برابر تهاجم حکومت فاشیست و کشتارگر ترکیه اشاره کرده و ضمـن تجدید پیمان با آرمان‌های والای انسانی آنان می‌گوید مبارزه با نیروهای توطئه‌گر و درهم‌شکستن ساختار منزوی‌سازی و شکنجه رهبر آپو در امرالی نیز کماکان در صدر اهداف جنبش زنان قرار خواهد داشت.

این بیانیه تصریح می‌کند: "دستیابی به یک زندگی آزاد، تنها از طریق مبارزه رادیکال رهائی زن میسر خواهد بود. وقتی به اطراف خود نگاه می‌کنیم در اقصی نقاط دنیا، جنگ، اشغالگری، میلیتاریسم، کوچ اجباری، خشونت، فقر و نداری و غارت منابع طبیعی را می‌بینیم. اینها محصول نظام مدرنیتەی سرمایه‌داری با ساختاری مردسالارانه است."

کنفدرالیسم زنان کوردستان با آوردن نقل قولی از رهبر آپو که قرن ٢١ را قرن زنان نامیده بود، به توسعه مبارزات و سازمان‌یافتگی زنان در جهان اشاره کرده و می‌گوید زنان مبارز پیشگامان دفاع از دمکراسی، زیست‌بوم و آزادی‌‌ در جهانند.

این بیانیه به کارزارهای راه‌اندازی شده توسط ك.ژ.ك برای تحکیم و تقویت صف‌آرایی زنان در برابر حملات فاشیستی و مردسالارانه اشاره کرده و از ٨ مارس به عنوان نقطه اوج این مبارزات در برابر سیاست نسل‌کشی زن و تجاوزگری و دست‌اندازی به موجودیت او نام می‌برد.

كنفدرالیسم زنان کوردستان از جمله به حملات فزاینده دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه، مخمور و شنگال اشاره می‌کند که پرچمدار مقاومت کوردهای آزاد در این نواحی، زنان بوده‌اند. حملات ترکیه با حمایت نیروهای سرمایه‌داری هژمون‌گرای بین‌المللی بوده که آنها نیز با تثبیت خودمدیریتی کوردها مخالفند.

شورای هماهنگی ك.ژ.ك بر تسلیم‌ناپذیری خود تأکید کرده و تمامی اجزای جنبش کنفدرال خود را در نزدیکی ٨ مارس به افزایش تلاش‌ها فراخوانده است.

در این بیانیه اشاره شده که زنان آزاد در اعتراضات ٨ مارس همچنین خواست خود برای فروریختن دیوارهای شکنجه زندان امرالی را فریاد خواهند زد و خواستار آزادی جسمانی رهبر آپو خواهند شد.