کنفدرالیسم زنان کوردستان: شهدا دلال نورحق و زیلان قامشلو راه ما را روشن می‌کنند

ک.ژ.ک در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره «دلال نورحق» و «زیلان قامشلو» می‌افزاید:" آنها به راه ما روشنی می‌بخشند، زندگی را زیبا می‌کنند و با بخشیدن جان خویش انقلاب زنان را گسترش می‌دهند."

شورای اجرایی کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک.ژ.ک) بیانیه‌ای در رابطه با شهادت دلال نور حق و زیلان قامشلو، ۲ پیشاهنگ مبارزات آزادی‌بخش کوردستان و زنان کورد منتشر کرد که به‌شرح ذیل می‌باشد:

"انقلاب کوردستان با دادن بهای بسیاری، موجودیت آزادی خود را تاسیس نمود و همیشه به پیش می‌رود. هم‌زمان انقلاب زنان نیز با دادن بهای بسیار، آزادی و رشد و پیشرفت را ایجاد نموده‌است. موضوع اصلی آن است که شهدای ما در این راه‌پیمایی انقلابی راه مارا رو روشن می‌کنند، سرچشمه نیروی ما و سرکرده‌های ما در حل مسائل و مشکلات و پیشرفت انقلاب هستند. اخیراً رفقایمان دلال نور حق و زیلان قامشلو در حمله ارتش فاشیستی ترکیه به مناطق حفاظت‌شده میدیا شهید شدند. رفقایمان راهمان را روشن کرده‌ و آنگاه زیباتر نمودند. با بخشیدن جان خود انقلاب زنان را گسترش دادند. یاد این رفقا را گرامی می‌داریم. بزرگ‌ترین کرامت برای ما آنست که شایسته زندگی آن‌ها باشیم که آن را با ارزش‌ها و مبارزات مزین کردند. عهد می‌بندیم، انقلاب دمکراتیک و انقلاب زنان در کوردستان را به نتیجه برسانیم و این‌گونه از دشمنان حساب خواهی کنیم و همیشه یاد شهدایمان را گرامی می‌داریم.

رفیق شهید دلال نورحق کم‌کم شخصیت و وجود خود را همراه با انقلاب زنان ایجاد نمود. همراه با انقلاب زنان، زندگی و مبارزات خود را این‌گونه انجام داد. در عرصه رهبری تا شهرهای بزرگ و از شهرهای بزرگ تا زندان‌ها، از زندان‌ها تا کوهستان، امور مبارزات و زنان، شورای رهبری ک.ژ.ک، و شورای اجرایی پاژک و در بسیاری از عرصه‌های انقلاب جای پای خود را بر جای گذاشت. او در همه زمینه‌ها و با نیرو و هنر نظامی آثار خود را برجای گذاشت. در راه‌پیمایی مبارزات بزرگ ۳۰ ساله، هرگز بر سر موجودیت و وجود زنان آزاد سازش نکرد و هر کاری انجام داد تا مبارزات زنان آزاد را پیش ببرد و این‌گونه به یکی از زیباترین رنگ های انقلاب زنان تبدیل شد. به‌ویژه علاقه و عشق به بشریت، علاقه به زنان، طبیعت و رفاقت، جوش‌وخروش انقلاب از مشخص‌ترین سیماهای رفیق دلال بودند. این خصلت‌ها به ملک انقلاب زنان تبدیل شد. به‌همین دلیل انقلاب زنان به معنی زندگی، کار و شخصیت رفیق دلال نور حق  تبدیل شد. مانند شهید بریوان زیلان که ۳۰ سال به کارهای انقلابی پرداخت، رفیق  شهید دلال نور حق نیز ۳۰ سال به امور انقلابی پرداخت و در زمان‌های مختلف به وظایف مختلفی عمل کرد و به همین دلیل از طرف دشمن هدف قرارداده‌شده و شهید شد. برای ما نیز بزرگ‌ترین وظیفه و کرامت این است که شایسته پیشاهنگان بزرگ مبارزات آزادی زنان باشیم. مانند بریوان زیلان، دلال نور حق به‌صورت استراتژیک با انقلاب زنان ارتباط برقرار کنیم، در این  انقلاب آثار خود را بر جای گذاشته و به انقلاب ادامه دهیم.

رفیقمان شهید زیلان قامشلو نیز مبارزات در روژ آوا را براساس اجتماعی کردن انقلاب زنان و جنگ علیه داعش آغاز نمود و به بلندترین سطح مبارزات انقلاب زنان در کوردستان رسید. همراه با بزرگ‌تر شدنش بیشتر و بیشتر به ارزش‌های رهبری و حزب‌مان و آزادی زنان وابسته شد. با این درک هدف خود را بزرگ‌تر کرد. همیشه در این راه‌پیمایی شخصیتی زیبا و با معنی را از خود برجای گذاشت. در زندگی به‌هم‌ریخته‌ی سیستم سرمایه‌داری که زنان جوان را هدف قرار می‌دهد، سیاست آزاد را انتخاب کرد و زندگی حقیقی با آزادی را دنبال نمود.

کمترین کاری که می‌توانیم برای شهدایمان انجام دهیم این است که آن‌ها به سرچشمه نیرو برای ما تبدیل می‌شوند، تا سرپا بمانیم و به مبارزات خود ادامه داده و پیروز شویم. شهدای ما بزرگ‌ترین وضعیت مبارزتمان هستند و پس‌از هر شهادت صدها قهرمان دیگر به وجود می‌آیند، مانند صدها شهید فدایی در زاگرس که مانند دلال بودند. در وجود شهید دلال و شهید زیلان و شهید بریوان زیلان یاد همه شهدای انقلابمان را گرامی می‌داریم که در زاپ، تپه شهید بریندار و شهید کارکر و آواشین و تپه حکاری و تپه جودی و تپه آمدی شهید شدند را گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم با خواست و اراده پیروزی، مقاومت  را بزرگتر کنیم."