کنفرانس ژنئولوژی‌: وظیفه ما اینست که نظریات رهبر آپو را در جهان اشاعه دهیم

در نتیجه کنفرانس آکادمی ژنئولوژی آمده است‌: ‌«کنفرانس ما این امر را برای خود به مثابه یک وظیفه اساسی می‌بیند که نظریات رهبر آپو را به تمام زنان جهان برساند و آزادی جسمانی وی را محقق کند.‌»

دومین کنفرانس آکادمی ژنئولوژی در شمال و شرق سوریه با شعار ‌«دانش زنان، با ژنئولوژی نوین می‌گردد» در روزهای ۲۵-۲۶ سپتامبر در سالن سَردَم واقع در شهر حسکه برگزار شد. در این کنفرانس ۳۰۰ عضو در آن مشارکت کردند و درباره روش‌ها و موارد دانش زنان گفتگوهایی صورت گرفت. در پایان نیز نتیجه دومین کنفرانس ژنئولوژی اعلام شد.

در نتیجه این کنفرانس که گفتگوهایی غنی در آن صورت گرفت، گفته شده‌: ‌«ژنئولوژی در پاینده‌کردن انقلاب زنان دارای نقشی مهم است و بدون انقلاب زنان، ژنئولوژی عملی نمی‌باشد.»

در نتیجه این کنفرانس آمده است‌:

‌«دومین کنفرانس ما با شعار ‌«دانش زنان، با ژنئولوژی نوین می‌گردد» در روزهای ۲۵-۲۶ سپتامبر در شهر حسکه برگزار شد. کنفرانس ما با مشارکت نمایندگانی از تمام نهادها و سازمان‌ها از مناطقی که پروسه بناسازی ملت دمکراتیک جای می‌گیرند و ابعاد سیستم کنفدارل زنان را عملی می‌کنند، برگزار شد.

کسیکه برای اولین بار کلمه ژنئولوژی را به زبان آورد، رهبر آپو بود. نظام سلطه‌گرا با تحمیل شدیدترین انزوا تلاش می‌کند تا از اشاعه تفکرات رهبر آپو در میان جامعه جهان جلوگیری کند. به همین علت کنفرانس‌ما، رساندن نظریات رهبر آپو برای تمام زنان جهان را به مثابه یک مبارزه برای شکست دادن انزوای تحمیلی و یک وظیفه اساسی می‌بیند.

ما کنفرانس خود را در شخص شهید مالدا کوسا و ناگهان آکارسل به تمام شهدای آزادی تقدیم می‌کنیم. شهید لیلا آگری یکی از بنیانگذاران آکادمی ژنئولوژی بود، او با شخصیت‌ش، تاریخ و تجربه جنبش زنان آزاد کوردستان را نمایندگی می‌کرد. اشتیاق و عشق به علم و آگاهی و همچنین معرفت شهید هِلین درسیم راه ما را روشن کرد. عضو کار و کنش‌های جوانان ژنئولوژی، شهید عصیان آرمانج روح انقلابی‌گری زنان جوان را نمایندگی می‌کرد. شهید دنیز پویراز به مثابه عضو کارگاه‌های ژنئولوژی در باکور کوردستان و ترکیه بود و با ایستار خود معیارهای میهن‌دوستی، اجتماعی بودن علمی را نمایندگی می‌کرد. حقیقت این رفقا نیز مشخص می‌کند، هر گام برای رسیدن به علم حیات آزاد بروی این خاک با دادن هزینه‌های بزرگی برداشته می‌شود.

در این کنفرانس ارزیابی شد که باید تحلیلات و کار و کنش‌های ژنئولوژی بیش از پیش با ابعاد ملت دمکراتیک، تمام نهادها و سازمان‌های زنان و به‌ویژه نیز با تمام بخش‌های جامعه به اشتراک گذاشته شود. جهانی بودن کار و کنش‌های ژنئولوژی و همچنین اشاعه و ژرف کردن شاخه‌های کار و کنش‌های ما درمیان حیات جامعه به یکدیگر نیرو می‌بخشند و مکمل یکدیگر هستند.

معرفی ژنئولوژی تا حدی عملی شده است. هر اندازه که هنوز هم به ادامه دادن کار و کنش‌های معرفی و درک ژنئولوژی نیاز باشد، دیگر باید به مرحله جدید گذار کنیم. کنفرانس ما، اینکه آکادمی ژنئولوژی از هم‌اکنون به بعد بیشتر برای الزامات انقلاب زنان پاسخگو باشد و برای مشکلات اجتماعی با نظریات سوسیولوژی آزادی راهنمای رهیافت باشد را امری مهم ارزیابی کرده است. مهم است که با تمام عرصه‌های جامعه روابط مکمل قویتر شوند تا راه و روش‌های ژنئولوژی در هر بُعدی به بنیاد ایجاد نگرش و عملی‌کننده سیستم کنفدرال دمکراتیک زنان مبدل شود.

در رابطه با سطح سازماندهی آکادمیک ژنئولوژی‌؛

در دانش یک انقلاب پارادیگماتیک را ایجاد کردن و ایجاد مدرنیته دمکراتیک، وظایف روشنفکرانه را بر عهده ژنئولوژی می‌گذارد. به همین علت برای عملی کردن این وظایف و کار و کنش‌های ژنئولوژی را یک گام دیگر به جلو بردن، مهم است که سیستم آکادمیک ژنئولوژی بنیان نهاده شود. باید اعضای مراکز تحقیقاتی، آکادمی و مربی‌های ژنئولوژی تمرکزشان را بروی وظایف روشنفکری خود معطوف کنند و کادرهای کفایت‌کننده‌ای را برای ژنئولوژی توسعه دهند. آنان اینگونه خواهند توانست در شخصیت، حیات و در کار و کنش‌های خود، ژنئولوژی را نمایندگی کنند.

در رابطه با مسئله مِتُدلوژی‌؛

مهم است که گفتگوهای ما درباره راه و روش‌های رسیدن به حقیقت را تعمق بخشیم. نکته اصلی موضوع متدلوژی،‌ گذار از نگرش‌های سلطه‌گرا است تا بتوانیم با حیاتی کردن پارادایم خود، به نظریات شفاف و رهیافت برسیم.

در رابطه با آموزش‌؛

آموزش‌های ژنئولوژی بروی جامعه تاثیر بسیاری برجای می‌گذارد. رسیدن این آموزش به تمام زنان و جامعه امری مهم است. باید زنانی که ژنئولوژی را تدریس می‌کنند بصورت دائم خود را آموز دهند تا بتوانند کفایت کننده باشند. هم از جنبه محتوا و هم از جنبه ایستار، اسلوب، زبان و راه‌ و روش‌های خود می‌توانند تاثیری مثبت برای تغییرات و تحولات دمکراتیک در جامعه را ایجاد کنند.

در رابطه با مسئله انقلاب زنان‌؛

ژنئولوژی برای پاینده‌کردن انقلاب زنان دارای نقش مهمی می‌باشد و بدون انقلاب زنان،‌ ژنئولوژی عملی نمی‌باشد. بر این اساس آکادمی ژنئولوژی باید در توسعه بنیان علمی انقلاب زنان در تمام ابعاد، به شیوه‌ای فعالانه در میان سیستم کنفدرال زنان نقش خود را ایفا کند. برای ایجاد ارتباط صحیح میان علم-حیات و زن، ژنئولوژی باید تحقیقات و نتایج تحقیقات خود را در کار و کنش‌های کمون،‌ مجلس، کئوپراتیو و آکادمی‌ها منعکس کند.

در رابطه با جهانی بودن و خاورمیانه‌؛

جهانی بودن کار و کنش‌های ژنئولوژی بر اساس بنیان انقلاب که در کوردستان آغاز شده است، انجام می‌پذیرد. به‌ویژه با انقلاب زنان در شمال و شرق سوریه، تاثیر خود را بروی زنان جهان، به ویژه خاورمیانه برجای می‌گذارد و ژنئولوژی به مثابه علم این انقلاب شناخته می‌شود. باید روابط در سطح جهانی بیش از پیش وسعت یابند و روابط موجود را به سطح سازماندهی رسانده شود همچنین باید این کار و کنش‌ها به بنیان کنفدارلی زنان جهان مبدل شود.

کنفرانس‌ما با تصمیم، پیشنهاد و اهداف جدید به پایان رسید. انقلاب زنان در نمود ژنئولوژی به بنیاد علمی خود خواهد رسید. بر اساس ریشه علوم جامعه اخلاقی-سیاسی،‌ تجربیات انقلاب زنان ما به مرحله نوین ژنئولوژی پای می‌گذاریم. برای اینکه سده ۲۱ به سده زنان مبدل شود، با فرمول سحرآمیز ‌‌«ژن ژيان‌ آزادی» مبارزه خود در عرصه علمی را ارتقا خواهیم داد.

ژن ژيان آزادی.‌»