کنگره استار: ما زندگی آزاد را تضمین خواهیم کرد

کنگره استار با تبریک سالروز قیام «ژن، ژیان آزادی» گفت: «باید جهانیان بدانند که از گام «ژن، ژیان، آزادی» بازگشتی نیست. ما در خاورمیانه ایده و فلسفه زندگی آزاد را ایجاد خواهیم کرد.»

کنگره استار به مناسبت سالگرد قیام «ژن ژیان آزادی» که پس از قتل زن کورد ژینا امینی در ایران و روژهلات کوردستان آغاز شد، بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در این بیانیه که با این جمله آغاز شد، «ژینا امینی را به یاد می‌آوریم که با انقلاب زنان به مبارزه و اعتراض خود ادامه داد و با شعار «ژن، ژیان، آزادی» طنین‌انداز شد و به نمادی از مبارزات همه زنان در جهان تبدیل شد»، ذهنیت مردسالار محکوم گردید.

در این بیانیه یادآور شده است که فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» توسط رهبر عبدالله اوجالان خلق شد و پس از قتل ژینا امینی، به فریاد و صدای مقاومتگران تبدیل شد، همچنین به صدا، روح و آهنگ مبارزات و مقاومت برای آزادی زنان در جهان تبدیل شد.

در این بیانیه آمده است که در دومین سالگرد «انقلاب گیسوها » حملات دولت ایران همچنان شدید است و آمده است: «هنوز بسیاری از زنان، کودکان و مادران در رنج هستند. ذهنیت جنسیتی و قدرتمند مردسالارانه همچنان به اعمال خشونت‌آمیز علیه زنان و کل جامعه ادامه می‌دهد.» همچنین با اشاره به اینکه در اعتراض به این ذهنیت ده‌ها زن دستگیر، شکنجه و به اعدام محکوم شدند، ادامه داد: «بسیاری از زنان مانند پخشان عزیزی به دلیل بیان حقیقت حکومت ایران در مطبوعات آزاد به اعدام محکوم شدند.»

در ادامه بیانیه آمده است که زنان مقاومتگر و آزادیخواه به مبارزه خود علیه این اقدامات ادامه می‌دهند و همانطور که اخیراً در هند مشاهده شد، زنان همه جهان حول شعار «ژن ژیان، آزادی» یک صدا شده‌اند.

در پایان این بیانیه اشاره شده است که در انقلاب روژاوا، زنان با نیروی دفاعی خود یعنی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) در حال ساختن پارادایم یک جامعه دموکراتیک، زیست محیطی و آزادی زنان هستند و گفته شد: «ما به عنوان مجمع آزادی زنان، امید زندگی آزادانه زنان ستمدیده، صدا و رنگ انقلاب زنان هستیم. در سرزمین بین‌النهرین، تاریخ انقلاب نوسنگی با سازماندهی زنان بار دیگر زنده خواهد شد. این بار با صدای ژینا امینی به «ژن، ژیان، آزادی» تبدیل شد و به انقلاب زنان رسید، تبدیل به صدای هزاران زن عصیان‌گر شد. این صدا در هر سنگر جنگی تبدیل به گلوله شد و به قلب دشمن شلیک شد. قوانین را از بین می‌برد و خشونت ذهنیت مردان را برملا می‌کند.

باید دنیا بداند که از گام «ژن، ژیان، آزادی» بازگشتی نیست، زنان قیام کرده‌اند و قرن بیست و یکم را قرن آزادی زن از منظر معمار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواهیم ساخت.