کنگره استار زنان را به میدان فراخواند

شورای هماهنگی کنگره استار در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن از همه زنان خواست تا رسیدن به پیروزی در میدان‌ها حضور داشته باشند.

شورای هماهنگی کنگره استار با صدور بیانیه‌ای مکتوب، هشتم مارس روز جهانی زنان زحمتکش را در شخص رزا لوکزنبورگ، لیلا قاسم، لیلا شایلمز، سارا، فیدان دوغان، ژینا امینی، تولهیلدان، ناگهان، هند، سعیده، چیچک و زینب را به تمام شهدای 8 مارس تبریک گفت.

کنگرا استار اعلام کرد: امروزه نشان‌دهنده روحیه مبارزه و مقاومت زنان است. ما به رهبر آپو درود می‌فرستیم که در رهنمودهایی که ارائه می‌دهد، می‌گوید که همراه واقعی زنان است. یاد و خاطره همه شهدای آزادی و زنان جهان را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم.

در این بیانیه، بر قیامی که به پیشاهنگی زنان در روژهلات کوردستان و ایران در جریان است درود فرستاده شد و تاکید کردند که زنان در روژآوا و شمال و شرق سوریه با اراده و مقاومت فراوان، مبارزه آزادی را به بالاترین سطح رساندند.

کنگرا استار خاطرنشان کرد: مبارزه‌ای که از مقاومت تاریخی زنان شاغل در کارخانه نساجی برای ما به میراث مانده، ادامه دارد.

بیانیه با این فراخوان‌ها خاتمه یافت: از همه زنان می‌خواهیم که تا رسیدن به پیروزی در میدان‌ها حضور داشته باشند. مبارزه در همه عرصه‌های زندگی به خشونت علیه زنان پایان خواهد داد و راهی به سوی آزادی خواهد بود. ما به‌عنوان جنبش زنان آماده‌ایم تا همواره برای همه زنان جهان مبارزه کنیم.