کنگره ستار به مناسبت ۸ مارس خواستار گسترش مبارزه شد

شورای هماهنگی کنگره ستار به مناسبت ۸ مارس خواهان گسترش مبارزه در مقابل ستمکاری و فاشیسم شد.

شورای هماهنگی کنگره ستار امروز به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان بیانیه‌ای را متشر کرد.

شورای هماهنگی کنگره ستار با تاکید بر اهمیت ایجاد جامعه‌ای عدالت‌طلب و برابری‌خواه که در آن حقوق زنان به رسمیت شناخته شود، بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

ما به عنوان کنگره ستار و با شعار مبارزه ما تامین کننده انقلاب زنان است، شصت و چهارمین سالگرد روز جهانی زنان را به عنوان روز آغاز مبارزه زنان برای رهایی از ظلم و نابرابری و ستمکاری تبریک می‌گوییم.

ما به عنوان زنان شمال-شرق سوریه از سنت مبارزه برخورداریم. ما پیمان تداوم مبارزه بدون وقفه خود را با روح رُزا لوکزامبورگ، کلارا زتکین، ساکینه، زیلان، آرین، زهرا، هبون، مادر امینه، هند و سعده بار دیگر تجدید می‌کنیم. تمامی عرصه‌های زندگی خود را به میدانی برای مبارزه علیه تمامی خشونت و سرکوب‌ها، نابرابری‌ها، اشغالگری‌ها تبدیل می‌کنیم تا بتوانیم آزادی، برابری و دمکراسی را تحقق بخشیم.

هزینه‌هایی که زنان در روژاوا داده‌اند و با  افسانه‌های مملو از قهرمانی که در مقابل اشغالگران و خصوصا داعش آفریدند بی‌نظیر هستند. زنان هم اکنون نیز در مقابل دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن که نمایندگی ذهنیت حاکم را بر عهده داشته و درصدد نسل کشی زنان، درهم شکستن اراده زنان، برآمده‌اند، این مبارزه را به پیش می‌برند. ذهنیت مرتجع که در درون عرف و عادات جامعه مستور است تا کنون در جوامع تداوم خود را حفظ کرده است. برای تغییر ذهنیت لازم است که در تمامی میادین و عرصه‌های زندگی مقاومت و مبارزه ادامه داشته باشد.

ما به طور روزانه با تمامی نیرو، رنج و انسجام و اتحاد خود، برای تغییر ذهنیت حاکم در جامعه خاورمیانه، به تلاش و مبارزه دست زده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم که آزادی زنان و مردان همسان با هم وجود داشته باشد و آن را تحقق بخشیم. ما نیروی مبارزاتی خود را که برآمده از هزینه‌هایی است که شهدای ما داده‌اند، و سازمان زنانه‌امان می‌گیریم که  مبنای اصلی خود را موضعگیری در مقابل تمامی خطرهایی می‌داند که زنان و اراده زنان را هدف قرار می‌دهد. ما وظیفه دفاع از خود را در ابعاد فکری و جسمی در مقابل تمامی حملات و نقض مواردی می‌بینیم که جنگ ویژه در ابعاد روانی و نظامی خود آن را دنبال می‌کند.

در مقابله با چنین حملاتی با شعار «نه به اشغالگری، نه به توطئه، نه به خشونت» تا خاتمه دادن به اشغالگری، آزادی مناطق اشغال شده، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و رهایی زنانی که در دست فاشیستها هستند، مبارزه خود را ادامه می‌دهیم.

به همین مناسبت به تمامی زنان مبارزه، آزادی‌خواه و زنانی که در زندان‌ها هستند، به لیلا گووُن، زینب جلالیان و تمامی زنان مبارز دیگر درود می‌فرستیم. اعلام می‌کنیم که مبارزه و موضعی مشترک را اتخاذ می‌کنیم تا صدای زنان آزاد را طنین‌انداز کرده تا در مقابل تمامی انواع ستمکاری و فاشیسم مبارزه کنند. تفکرات و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان که مقوم راستین مبارزه زنان است اساس مبارزات خود قرار داده و تلاش کنند تا جامعه‌ای برابر و عدالت طلب را خلق کند که در آن حقوق و شکوه زنانگی حفظ شود.