"مبارزه زنان باید مشترکانه باشد"

سدا تانریکولو، سخنگوی مجلس زنان دست-دان (Dest-Dan) به رابطه بین حملات علیه زنان اشاره کرد و گفت که مبارزه باید مشترک گردد.

سدا تانریکولو، سخنگوی مجلس زنان دست-دان، با تاکید بر اینکه قتل ژینا امینی، ناگهان آکارسل و اوین گویی مستقل از یکدیگر نیست، گفت: هدف، آزادی زنان و دستاوردهای زنان است.

انجمن‌ها، مجالس و مؤسسات زنان در 8 مارس، روز جهانی زنان زحمتکش، آماده می‌شوند تا در نقاط مختلف جهان به خیابان‌ها بیایند. اعضا و فعالان مجلس زنان دست- دان و TEKO-Jin در برلین به تدارکات خود برای 8 مارس ادامه می‌دهند. سدا تانریکولو، سخنگوی مجلس زنان دست- دان و زیلان کایا، فعال TEKO-Jin ارزیابی‌هایی را برای خبرگزاری فرات ارائه کردند.

سدا تانریکولو، سخنگوی مجلس زنان دست- دان، با بیان اینکه خشونت علیه زنان در سال‌های اخیر در ترکیه، ایران یا بهتر است بگوییم در کل خاورمیانه افزایش یافته است، گفت: این چه خشونت همسری باشد یا خشونت خواهر و برادری، خشونت دولتی است. «ژن، ژیان، ئازادی» پس از قتل ژینا امینی به بحث روزآمد جهان مبدل شد، چیزی است که ذهنیت مردسالار نمی‌تواند آن را تحمل کند. بالاخره آمدن صدای پای انقلاب زنان مورد قبول حاکمان نیست. بعد از مدت کوتاهی، از قتل ناگهان آکارسل در باشور کوردستان متاثر گشتیم. بعداً نیز قتل اوین گویی، یکی از پیشاهنگان جنبش زنان کورد، در پاریس در دسامبر... هیچ کدام از اینها مستقل از یکدیگر نیستند. هدف، آزادی زنان و دستاوردهای زنان است.

مبارزه زنان آنها را عصبانی کرد

تانریکولو، سخنگوی مجلس زنان دست- دان با تاکید بر اینکه مبارزه مشترک زنان علیه حملات و صیانت کردن از خیابان، نظام مردسالار را عصبانی کرد، گفت: این که شعار همه زنان را سرکوب کرد، آنها را آزار داد. اینکه عمل مشترکانه همه جنبش‌های زنان و شنیده‌شدن صدای پای انقلاب زنان به شکلی قوی و گردهم آمدن تمام زنان در اطراف شعار «ژن، ژیان، ئازادی»، آنها را عصبانی کرد. به عنوان شورای زنان دست- دان، همانطور که آنها دستاوردها و مبارزات ما را هدف قرار می‌دهند، ما نیز به مثابه پاسخ به آنها با تمام قدرت به مبارزه خواهیم پرداخت.

راهپیمایی در برلین

تانریکولو با اشاره به تدارکات ائتلاف زنان فمینیست انترناسیونالیست که مجلس زنان دست- دان مشمول آنست، برای 8 مارس، گفت: در 8 مارس، راهپیمایی در فرانکفورت تور به سمت زندان زنان واقع در لیختنبرگ برگزار می‌شود. گروه‌های خاصی در راهپیمایی ما حضور دارند. ما بعنوان زنان کورد، به عنوان مجلس زنان دست- دان و همه زنانی که احساس می‌کنند متعلق به آن هیئت هستند، جای خود را در هیئت "ژن، ژیان، ئازادی" خواهیم گرفت. راهپیمایی 8 مارس امسال برای ما اهمیت بیشتری دارد. ما باید مشارکت قوی‌تری ارائه کنیم. راهپیمایی ما فردا روز چهارشنبه 8 مارس ساعت 14:00، در فرانکفورت تور آغاز می‌شود. نقطه پایانی راهپیمایی ما جلوی زندان زنان در لیختنبرگ است. همه زنان باید با رنگ، نماد و نیروی خود به این راهپیمایی بپیوندند.

در سال 2022 سازمانیابی توسعه یافت

زیلان کایا، فعال سازمان زنان جوان TEKO-Jin که مشمول ائتلاف زنان فمینیست انترناسیونالیست هستند، بر نقش پیشاهنگی یژا استار در مبارزات آزادی‌خواهی زنان در سال گذشته تأکید کرد. زیلان کایا گفت: همانطور که رهبری بیان نموده‌اند، انقلاب زنان تحت پیشاهنگی زنان شکل گرفت. وقتی به سال 2022 می‌نگریم، می‌بینیم که همیشه در خیابان بودیم. قتل ژینا امینی به جرقه‌ای مبدل شد. زنان گفتند که دیگر بس است. به خصوص در عرصه روژهلات. یک صیانت و حمایت بزرگ نیز بوجود آمد. بیشترین حمایت و صیانت نیز در عرصه‌ی کوهستان توسعه یافت. به درک فاشیستی نژادپرست و درک زن‌ستیز پاسخ بزرگی داده شد. در شهرها نیز ما به عنوان TEKO-Jin مبارزه می‌کنیم. ما مشاهده می‌کنیم که نظام چگونه با ما برخورد می‌کند. ما می‌دانیم که چگونه زن را می‌کشد، کور، کر و لال می‌کند. در سال 2022، دیگر ما سازمانیابی‌مان را توسعه دادیم.