مجلس کنگره استار شهر قامشلو‌: آزادی باید بدست آورده شود

کنگره استار شهر قامشلو در رابطه با ‌‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» در شهر قامشلو یک بیانیه داد و اعلام کرد که، باید مبارزه برای بدست آوردن آزادی و دمکراسی ادامه داشته باشد.

مجلس کنگره استار شهر قامشلو به مناسبت دومین سالگرد انقلاب ‌«ژن ژیان آزادی» که با قتل ژینا امینی از روژهلات کوردستان آغاز شد و تا هند ادامه پیدا کرده است، در مقابل ساختمان مرکز فرهنگ و هنر محمد شیخو در شهر قامشلو بیانیه‌ای مکتوب داد. این بیانیه از سوی سخنگوی کنگره استار شهر قامشلو، ابتصام حسن قرائت شد.

در ابتدای این بیانیه توجه‌ها به نیروهای سلطه‌گرای کاپیتالیست که برده‌داری را به زنان تحمیل می‌کنند، معطوف داشته شد و بیان شده است‌: ‌«هزاران سال است که زنان از سوی نظام جنسیتگرا، دین‌گرا و نژادپرست به بردگی، ذوب فرهنگی، نابودی، نسل‌کشی و اشغالگری دچار شده‌اند. نیروهای سلطه‌گرا و مَردسالار، زنان را نیست انگاشته و بر اساس منافع خود از آنان سواستفاده می‌کنند. نظام‌های کاپیتالیست و اقتدارگرا به خوبی می‌دانند که با آزادی، ماهیت و دانش زنان، اقتدار آنان تحت تهدید قرار می‌گیرد و از میان برداشته می‌شود. به همین علت علیه زنان به هرگونه راه و روشی متوسل می‌شوند.‌»

با تفکر و فلسفه رهبر آپو آغاز کردند

ابتصام حسن در ادامه بیانیه ابراز کرده است که زنان برای ارزش‌های انسانیت مبارزه می‌کنند و این امر را بیان کرد‌: ‌«مدت زمان طولانی است که زنان پیشاهنگ در کوهستان‌های آزاد برای آزادی، موجودیت، هویت، برابری جنسیتی، آزادی خلق کورد و انسانیت مقاومت می‌کنند. همچنین انقلاب زنان در روژاوا از سوی دولت ترکیه که دشمن زنان است هدف قرار می‌گیرد. نه تنها در روژاوای کوردستان بلکه در هر چهار بخش کوردستان و جهان و بخصوص از انقلاب ‌«ژن ژيان‌ آزادی» که جرقه‌ خود را از انقلاب روژاوا گرفته، از سوی نیروهای سلطه‌گرا هدف قرار می‌گیرد. رژیم ایران با نظام جنسیتگرایانه خود تلاش می‌کند تا با تحمیل حجاب اجباری و خود را در پارچه پیچاندن، نگرش زنان را تاریک کند و آنان را بدون نقش باقی گذارد. اما در مقابل این اعمال، زنان در روژهلات کوردستان و ایران، قیام کردند و قیام ‌«ژن ژيان آزادی» را با تفکر و فلسفه رهبر آپو آغاز کردند و به تمام شهرهای ایران گسترش دادند. شعار ‌«ژن ژیان آزادی» نه تنها در ایران، بلکه به سراسر جهان اشاعه یافته است و برای تمام زنان جهان به یک الهام بزرگ مبدل شده است. نظریات رهبر آپو، تاکید می‌کند که سده ۲۱ به قرن آزادی زنان مبدل خواهد شد.‌»

در ادامه این بیانیه اعلام شده است که ده‌ها زن عصیانگر از سوی دولت ایران به شیوه‌ای غیر انسانی اعدام شدند و آمده است‌: ‌«ده‌ها زن که قیام کردند و در مقابل نظام ایران عصیان کردند، دستگیر شدند و مجازات اعدام علیه آنان صادر شد. مثال آن زینب جلالیان، پخشان عزیزی، شریفه محمدی و ده‌ها زن عصیانگر دیگراست. در باشور کوردستان، زنان روزنامه‌نگار، گلستان تارا، هیرو بهاالدین، ناگیهان آکارسل، در پاریس سکینه جانسز، اَوین گویی، در روژاوا کوردستان هَورین، زینب، ژیان، تولهلدان، ریهان عامود، یوسرا درویش، خالده محمد، سیوان فاطمه و صدها زن قهرمان دیگر در مقابل این ذهنیت مقاومت کردند و به شهادت رسیدند. همچنین زنان افغانستان و هند با سردادن شعار ‌‌«ژن ژیان آزادی‌» قیام کرده و مقاومت نمودند.‌‌»

در پایان این بیانیه، به دومین سالگرد انقلاب ‌‌«ژن ژيان آزادی» درود فرستاده شده و با این سخنان به پایان رسید‌: ‌‌«ما به عنوان مجلس کنگره استار در شهر قامشلو، یاد تمام شهدایی که در این راه به شهادت رسیدند را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم و قول می‌دهیم که مبارزه آنان را ادامه دهیم و آرزو و اهداف آنان را عملی کنیم. ما تمام زنان آزادی‌خواه، سازمان‌های زنان و تمام زنانی که برای آزادی خود مبارزه می‌کنند را فرا می‌خوانیم که از کمپین ‌«نه به اعدام، آری به زندگی آزاد» حمایت کنند، همچنین از کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» نیز پشتیبانی کنند که تنها تفکرات رهبر آپو می‌‌تواند به کلید رهیافت تمام مشکلات مبدل شود. ما سطح مبارزه و مقاومت را ارتقا خودهیم داد و انقلاب روژاوا را متعلق به تمام زنان جهان مبدل خواهیم کرد.‌»