کشتار زنان در قصابخانه‌ای به نام ایران

دو روز پیش، یک مرد به دنبال بریدن سر همسر ١٧ ساله خود اقدام به نمایش سر بریدەی او در یک محله احواز کرد. رژیم ایران پایگاه خبری رکنا را به بهانه پوشش این خبر توقیف کرده است.

به دنبال خشم عمومی از بریدن سر یک کودک- همسر در احواز، اقدامی که حکومت ایران انجام داده است توقیف پایگاه خبری رکنا بوده که تصاویر این خبر را پوشش داد. این واقعه که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است به بحث در مورد قوانین زن ستیز ایران منجر شده که موجب تکرار این جنایات شده است.

دو روز پیش، یک مرد به دنبال بریدن سر همسر ١٧ ساله خود اقدام به نمایش سر بریدەی او در یک محله اهواز کرد. برادر مونا حیدری نیز در قتل او، به همسرش که پسر عموی یکدیگر بودند کمک کرده است.

این واقعە هولناک و تکان دهنده نه تنها بحث زن‌کشی را در رسانه‌های اجتماعی داغ کرده، بلکه قوانین زن‌ستیز در ایران را دوباره زیر سئوال برده و ابعاد شرم‌آور پدیده قانونی کودک‌-همسری در ایران را مطرح کرده است. مونا وقتی که لباس عروس بر تنش کردند فقط دوازده سال سن داشت.

کاربری بنام آزاده اسدی در اینباره نوشته است: "#مونا حیدری نامش در ذهن ما بماند که به یاد داشته باشیم قانون چه بی‌رحمانه از کودک ١٢ ساله حمایت نکرده که شوهرش دادند و حالا که سر بریده‌اش را در شهر چرخانده، قانون همچنان مفلوج است. هیچوقت هم نمی‌فهمیم در فاصله ١٢ تا ١٧ سالگی‌اش که مادر هم شده بود، چه بر سرش آمده!"

برخی رسانه‌های مرکزگرای ایران سعی کرده‌اند از این واقعه برای تخریب وجهه خلق عرب استفاده کنند و آن را در ارتباط با فرهنگ عربی جلوه دهند. اما شواهد حاکیست این اقدامات وحشیانه در گستردگی جغرافیای ایران فارق از نژاد و ملیت ساکنین آن بطور سیستماتیک از سوی مردان رخ می‌دهد.

بریدن سر رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی از سوی پدرش، قتل ریحانه عامری، دختر ۲۲ ساله کرمانی به دست پدرش با میله آهنی، کشتن فاطمه فرحی در آبادان از سوی همسرش که پسرعموی او نیز بود، کشته شدن شکیبا بختیار دختر ۱۶ ساله کرماشانی با ضربات چاقوی پدرش، قتل مبینا سوری، کودک‌همسر ۱۶ ساله توسط شوهر روحانی و اعضای خانواده‌اش در لرستان و به رگبار بستن دو دختر نوجوان سیستان و بلوچستانی از سوی خانواده آن‌ها تنها مواردی از این دست هستند.