نشست سالانه شورای قرارگاه یژا ستار در مناطق حفاظتی میدیا برگزار شد

در نشست سالانه شورای قرارگاه یگان‌های زنان آزاد، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یژا ستار برای مبارزات در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

نشست شورای قرارگاه یگان‌های زنان آزاد، یژا ستار با شرکت جمعی از فرماندهان در مناطق حفاظتی میدیا برگزار شد. در این نشست علاوه بر واکاوی رهنمودهای رهبر آپو، بررسی عملکرد سالانه و تحلیل موضوعات نظامی و سیاسی، از هشتم مارس، روز جهانی زن استقبال شده است. یژا ستار می‌گوید زنان مبارز به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشند.

در بیانیه پایانی این نشست تصریح شده که تصمیمات گرفته شده از سوی قرارگاه یژا ستار علاوه بر کوردستان، برای سایر زنان جهان نیز یک چشم‌انداز قوی در زمینه توسعه مبارزه گریلایی زن و تاکتیک آن بر مبنای جنگ انقلابی خلق ایجاد کرده است.

قرارگاه یژا ستار در عین حال به نزدیکی هشت مارس، روز جهانی زن اشاره کرده و زنان را به سرازیر شدن در میادین و مقاومت برای آزادی و سرنگونی فاشیسم فرامی‌خواند.

این بیانیه به نبردهای سنگین در سال ٢٠٢١ پرداخته و آن را نبردی بی‌نظیر عنوان می‌کند که زنان خاورمیانه و مابقی نقاط جهان را یک گام دیگر به آزادی نزدیک کرد.

قرارگاه یژا ستار به تلاش دشمنان برای به ثمر رساندن نسل‌کشی خلق کورد و امحای جنبش آزادیخواه کوردستان و رهبری آن اشاره کرده و تصریح می‌کند همزمان با هجوم نظامی، در عین حال سعی بر منزوی‌سازی پ.ک.ک شده تا از مسیر ایدئولوژیک و فلسفی خود خارج شود و با نظم کنونی جهانی ادغام گردد.

یژا ستار جنگ جاری را جنگ جهانی سوم می‌داند و می‌گوید در نشست سالانه خود علاوه بر واکاوی دوبارە رهنمودهای رهبری، درباره راههای شکستن انزوای امرالی از طریق ساقط کردن فاشیسم در ترکیه مباحث گسترده‌ای شکل گرفت، زیرا جنگ جهانی سوم با منزوی‌سازی رهبر آپو در امرالی آغاز شد. یژا ستار آزادی زنان و خلق‌های تحت ستم را در گروی آزادی رهبر آپو بیان می‌کند.

این بیانیه به پیروزی پرافتخار جنگ گاره در اوایل سال ٢٠٢١ و توفیق جنبش آزادیخواه کوردستان در سایر جبهه‌های جنگ با ارتش اشغالگر ترکیه، ارتش‌های ناتو و همکاران واپسگرا و امپریالیستی آن اشاره کرده و از مبارزان و گریلاهای آزادیخواهی که در جریان این مقاومت حماسی و پرشور از شنگال تا مناطق حفاظتی میدیا و روژاوا جانشان را فدا کردند با احترام یاد می‌كند.

قرارگاه یژاستار در رابطه با بحران‌های کنونی نظام مدرنیتەی سرمایه‌داری، به لطماتی که بیش از همه به زنان و طبیعت می‌زند اشاره کرده و می‌گوید در برابر سیاست تجاوز و خشونت و کشتار، برای جایگزینی مدرنیتەی دمکراتیک مبارزه می‌کنند که جامعەی دمکراتیك، زیست‌محیطی و آزادی زن، سه اصل اساسی آن هستند.