پاژک: آزادی فیزیکی رهبر آپو در اولویت مبارزات ما قرار دارد

حزب آزادی زنان کوردستان در بیانیه‌ای زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به آحاد خلق کوردستان شادباش گفته است.

شورای هماهنگی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) به مناسبت ۴ آپریل، زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان این عید را به عموم کوردستانیان تبریک گفته است.

در آغاز بیانیه پاژک آمده است:

"ما ۴ آپریل، ٧٣مین زادروز رهبر آپو را نخست به رهبرمان، به خلق کورد، زنان و جوانان کورد و تمامی بشریت تبریک می‌گوییم. ۴ آپریل نویدبخش حیات نوین و رساخیز خلق کورد است، روز آفرینش زندگی آزاد و اراده زنان کورد است.

میلاد رهبر آپو در تاریخ خلق کورد و زنان کورد دارای حقیقتی بزرگ و معنایی ژرف است. زیرا خلق کورد زادروز رهبر آپو را میلاد خود می‌داند. روز نجات از زندگی برده‌وار و بی‌هویت می‌داند. زادروز رهبر آپو سرآغاز نوینی در تعریف هویت اجتماعی، فرهنگی، علمی، فلسفی و تاریخی کورد است. این آغاز در مبارزه آزادیخواهی رهبریمان به رنسانس خلق کورد، خلق‌های خاورمیانه و بشریت آزادیخواه مبدل گردید.

موجودیت کوردایتی در زمان ظهور رهبر آپو در استانه نابودی قرار داشت. سیاست نابودی و اشغالگری در سطحی وحشتنهاک بر کوردستان حکمفرما بود. رژیم‌های اشغالگر حاکم بر کوردستان و در رأس آنها رژیم فاشیست و سفاک ترکیه نه کوردها را انسان و نه مردم آنرا را جامعه محسوب می‌کردند. مبارزه آزادیخواهی رهبر آپو اقدامات ذهنیت دولت‌های اشغالگر و جنایت‌کار را با مانع روبرو کرد.اُمید، اعتماد به نفس و ضامن زندگی آزاد را در فکر و قلب زنان، جوانان و خلق کورد زنده کرد. رهبر آپو از ٧ سالگی خود برای درهم شکستن عادات جنگ بزرگی را علیه جنسیت‌گرایی و کهنه‌پرستی آغاز کرد. برای زندگی برابر و آزاد، برای آنکه جامعه به اندیشه و هوشمندی دمکراتیک و فرد به سوسیالسیم دست یابد در نوجوانی علیه ظلم بپاخواست و هیچ زمانی از آرمان‌ها و آرزوهای کودکی خود دست نکشید و در تاریخ به عنوان کودکی که به خیال‌هایش خیانت نکرد شناخته می‌شود.

میلاد کورد که با زادروز رهبر آپو مصادف بود، خلق کورد و پیشاهنگی زنان کورد برای تمامی خلق‌های جهان را به دنبال داشت. پروژه زندگی آزاد و برابری جنسیتی از سوی تمامی خلق‌ها و بویژه زنان مورد پذیرش واقع شده است. با میلاد رهبر آپو فلسفه آفرینش زندگی از مرگ همچون کهن‌ترین فرهنگ در کوردستان جریان دارد. هر اندازه افکار و ایده‌های رهبر آپو د رمیان خلق‌های گسترش می‌یابند، تأثیرات آن بر کوردستان بیشتر مشهود می‌گردد. این پیشرفت‌ها بیش از همه بر زنان تأثیرگذار است. زیرا آزادی خود را در ایده‌های رهبر آپو می‌بینند. به همین دلیل است که امروز نه تنها زنان کورد بلکه زنان خاورمیانه و جهان خواستار آزادی فیزیکی رهبر آپو هستند. گردهم آمدن پیرامون افکار رهبر آپو امید بزرگی را به بشریت و زنان بخشیده است. به همین دلیل است که نیروهای هژمونگرای جهان افکار رهب آپو را بزرگترین تهدید برای سیستم خود، حکومت و ذهنیت مردسالار می‌دانند. برای درهم شکستن این دستاوردها به جنگ‌افروزی، کشتار، غارت و فرهنگ تجاوز در شخص زنان حمله به ارزش‌های جوامع و تاریخ را افزایش می‌دهند.

رهبر آپو تمامی زندگی خود را وقف آزادی زنان، آزادی خلق کورد و سازماندهی انسانیت نمود. برای کسب موفقیت در این زمینه و زنده‌کردن امید و اعتماد به نفس مبارزه و مقاومتی بی‌سابقه در جهان را در پیش گرفت. رهبرمان ٢۴ سال است ک هدر زندان امرالی تحت حصر و انزوای سنگین به مقاومت برای آزادی زنان-جامعه و انسانیت مقاومت تاریخی خود را ادامه می‌دهد. زنان، جوانان، خلق کورد و دوستان آن خود را مدیون مقاومت تاریخی و بی‌مانند رهبر آپو می‌دانند و برای آزادی فیزیکی ایشان مبارزه می‌کنند. موضع و روحیه مبارزه‌جویی که در ٨ مارس و نوروز شاهد آن بودیم پافشاری بر آزادی رهبری را نشان داد، پافشاری در مبارزه، مقاومت و تضمین پیروزی علیه سیاست قتل‌عام و اشغالگریست. ما اذعان داریم که مبارزه از این پس نیز با همان روحیه ادامه خواهد یافت. همچنانکه گریلاهای جنبش آزادیبخش آتش مبارزه را شعله‌ور کردند، زنان با پیشاهنگی خود ضامن پیروزی می‌شوند.

ما همچون حزب آزادی زنان کوردستان، بر این اساس زادروز رهبر آپو را در ۵٠مین سال جنبش آپویی را در ژرف‌ترین معنای تاریخی خود می‌زییم. یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که آزادی فیزیکی رهبرمان در اولویت مبارزات ما در سال جاری می‌باشد. بر این اساس یکبار دیگر زادروز رهبر آپو را به زنان، جوانان، خلقمان و دوستان خلقمان شادباش می‌گوییم."