پیام کنگره ستار به زنان آزادیخواه و جوامع مبارز در ایران؛ آزادی زنان آزادی جامعه است

کنگره ستار در بیانیه‌ای با اعلام همبستگی از خیزش زنان علیه رژیم زن‌ستیز اسلامی ایران از آحاد سازمان‌ها و افراد آزادیخواه و دمکراتیک دعوت به عمل آورده است از مبارزه زنان در ایران حمایت به عمل آورند.

متن بیانیه کنگره ستار به شرح زیر است:

"از روژاوای کوردستان - شمال و شرق سوریه، به مبارزات زنان و همه‌ی خلق‌های ایران که بیش از یک هفته است در میدان نبرد علیه ظلم و ستم حاکمیت مبارزه می‌کنند را بسیار ارزشمند دانسته و بر آن درود می‌فرستیم.

تظاهرات در شرق کوردستان و ایران علیه قتل وحشیانه ژینا امینی توسط رژیم زن‌ستیز ایران، به قیام سراسری علیه حکومت ایران تبدیل شد. قتل بی‌رحمانه‌ی ژینا امینی توسط نظام ایران، جرقه‌ای بود برای برانگیختن آتش دل تمام خلق‌های ایران! آتشی که پیام‌آور آزادی بود. این خیزش مردمی از کوردستان شروع شد و به قیامی فراگیر برای دمکراسی و آزادی در سراسر ایران مبدل گشت.

این اولین بار نیست که اعتراضات علیه رژیم ایران صورت می‌گیرد، اما این بار مردم خواستار آزادی و دمکراسی هستند، البته به پیشاهنگی زنان! زنان با پیشاهنگی‌شان رنگ و معنایی متفاوت به این قیام‌ها بخشیده‌اند. شجاعت، خشم و خلاقیت آنها برای سایر اقشار جامعه‌ به الگو بدل شده است به همین سبب کل جامعه در کنارشان مبارزه می‌کنند. اقدامات زنان همچون کوتاه کردن موهایشان، سوزاندن دستمال، رقصیدن، ایستادن بر روی ماشین و دیوار یک انقلاب است. زنان با این اقداماتشان به قوت قلبی برای تمام خلق‌های آزادیخواه در شرق کوردستان، ایران و تمامی جهان مبدل شدند.

همانطور که مشخص است، کنترل بدن زنان و به انقیاد بردن زنان برای رژیم ایران بسیار مهم است. یکی از ارکان اصلی رژیم ایران و نهادهای حاکمیتی آن، سرکوب زنان است و این قیام نیز علیه آن است. آزادی زنان محور اصلی خواسته‌های خلق است. خلق‌های سراسر ایران  و بویژه زنان، حاکمیت ایران را بطور قاطعانه رد می‌کنند و با شعار «ژن، ژیان، آزادی» پایه‌های نظام را به لرزه در می‌آورند. همانطور که رهبر خلق‌ها، عبدالله اوجالان گفت، آزادی جامعه، در صورت آزادی زنان میسر خواهد بود، خلق‌های ایران نیز با سردادن این شعار قیام نمودند.

موی زنان، خشم و قیام آنان به خطر و تهدیدی بزرگ برای نظام ایران مبدل گشته، اما تا کنون نیز کوچکترین تغییر و تحولی را در این راستا انجام نداده‌اند، از همینروست که با اسلحه به قیام کنندگان حمله می‌برد. ایران خواهان تغییر نیست، بنابراین با بحث از اصلاحات یا تغییرات کوچک تلاش می‌کنند آتش انقلاب را خاموش کنند، اما تاریخ ثابت کرده است که این امکان‌پذیر نیست. تنها اصلاح نیز نمی‌تواند پاسخگو باشد، چون این نظام بر اساس ظلم و ستم بر زنان و جامعه بنا شده است، تغییر با آن نیز، از بین رفتن همین ذهنیت ممکن است.

از ابتدای قیام تاکنون بیش از ۵٠ نفر توسط حاکمیت ایران به شهادت رسیده و تعداد بسیاری هم مجروح و دستگیر شده‌اند. بویژه زنانی که پیشاهنگی قیام را برعهده گرفته‌اند، یا دستگیر می‌شوند و یا آنان را به قتل می‌رسانند تا بدین ترتیب زنان دیگر را وادار به سکوت نمایند. اما علی‌رغم تمام هجمه‌های حاکمیت نیز، آنان قاطعانه و دلیرانه، به قیام خویش ادامه می‌دهند تا این نظام را متزلزل سازند.

به مثابه‌ی کنگره‌ی ستار قتل ژینا امینی، سرکوب تظاهرات و اعمال خشونت علیه خلق را به شدت محکوم می‌نماییم. رژیم سعی در ایجاد ارعاب میان خلق‌ دارد و با قطع اینترنت می‌خواهد آنها را به سکوت وادارد و حمایت‌ها از این قیام را کم‌تر و تضعیف کند. اما شجاعت و فداکاری و مقاومت خلق‌ها بر روی سایر خلق‌های جهان نیز تاثیری فراوان داشته، پس سایر خلق‌ها نیز لازم است آن‌ها را الگو قرار داده و در کنارشان بمانند و فعالیت کنند.

ما به یاد همه کسانی هستیم که جان خود را برای آزادی فدا کردند، ما موظفیم به خواسته‌های آنها احترام بگذاریم. ما از همه زنان، همه سازمان‌ها و افراد آزادیخواه و دمکراتیک می‌خواهیم که از همه جا به مقاومت بپیوندند و از آن حمایت کنند. مبارزه آنها مبارزه ماست. آزادی یک زن آزادی همه زنان است، ما باید دست در دست هم در سراسر جهان بجنگیم تا مردسالاری، سرمایه‌داری و فاشیسم را نابود کنیم.

ژن، ژیان، آزادی [زن، زندگی، آزادی]."