پیام زنان درسیم در ٨ مارس؛ مبارزاتمان را ارتقا می‌بخشیم

زنان درسیم در روز ۸ مارس، روز جهانی زنان، میتینگی در میدان سید رضا برگزار نمودند.

در روز ۸ مارس، روز جهانی زنان، زنان درسیم در میدان سید رضا میتینگی برگزار نمودند. در این میدان شور و اشتیاق بسیاری دیده می‌شد و زنان پلاکاردهایی را در دست گرفته و با سر دادن شعار پیام ۸ مارس را اعلام نمودند.

در متینگ شعارهای "ژن، ژیان، آزادی"، "سکوت نمی‌کنیم"، و "زنده‌باد مبارزات زنان"، سر داده شد و صدای دهل و سرنا به گوش می‌رسید و همچنین زنان به رقص و پای‌کوبی پرداختند.

میتینگ با سخنان فاطمه آرگین عضو پلاتفرم زنان درسیم آغاز شد. آرگین اعلام نمود، علیه حکومت مردان، نابرابری، خشونت، جنگ و فقر در هر زمان در میدان‌ها خواهیم بود.

وی همچنین گفت، با مبارزات تلاش می‌کنیم مانع سیاست فشار، خشونت و سرکوب توسط مردها ‌شویم. وی به نقض حقوق‌بشر در زندان‌ها اشاره کرد و درخواست نمود، همه از زندانیان پشتیبانی نمایند تا هرچه سریع‌تر آزاد شوند.

بریوان سنجار عضو شورای مرکزی حزب مناطق دمکراتیک (د.ب.پ) ابتدا به همه زنان سلام و درود فرستاد و اعلام نمود که علیه جنگ، قتل‌عام و خشونت در همه مناطق کوردستان در میدان خواهند بود.

همچنین در این میتینگ پیام پلاتفرم اتحاد زنان قرائت شد. در این پیام اعلام شد که از ۸ مارس در همه بخش‌های کوردستان و با روح آزادی کورد استقبال خواهند کرد. در پیام آمده بود:"از روژآوا تا روژهلات، از باکور تا باشور کوردستان، فریاد ۸ مارس روز جهانی زنان اتحاد صفوف زنان کورد را ایجاد خواهد نمود. هر خلقی باید تاریخ خود را با زبان و فرهنگی خود بنویسد. درخواست ما از همه زنان کورد این است که در هر جایی برای فرهنگ و زبان خود مبارزه کنند. به‌همین مناسبت ما ۸ مارس را به همه زنان کورد و جهان تبریک می‌گوییم. زنده‌باد اتحاد زنان کورد."

پس‌از سخنرانی‌ها، گروه موسیقی شهرداری درسیم بر روی صحنه آمده و به اجرای موسیقی پرداخت.