پیشگامان آزادی ما جوهره انقلاب زن هستند

آیتن درسیم گفت: به عنوان زنان و خلق کورد، ما در گذشته بر ترس غلبه کرده ایم، کسانی که میاندیشند ما را با مرگ ساکت کنند، خود را فریب میدهند. ما پیروان سارا، اوین، روژبین، فیدان، سیوه، فاطمه و هزاران شهید دیگر هستیم.

آیتن درسیم، از شورای هماهنگی حزب آزادی زنان کوردستان (PAJK) در نوشته خود برای صفحه رسمی PAJK ، از انقلابیونی که در ترور پاریس شهید شدند یاد کرد و گفت: پاسخ ما به شهیدان این است که ما در راه حقیقت همراه آنان خواهیم بود. قرن ٢١، قرن زنان خواهد بود. ما باید بر مبارزه و آگاهی پافشاری کنیم، ما باید توطئه گران را پاسخگو کنیم، جنبش سازمانیافته ما و راه ما در همه جا ادامه خواهد یافت.

نوشته آیتن درسیم که در صفحه رسمی PAJK منتشر شد بدین شرح است:

مبارزه آزادیخواهی یک مبارزه طولانی و دشوار است. رهروان این راه کسانی هستند که برای حقیقت و آزادی والا میکوشند. اما این مبارزان، انقلابی هستند. این انقلابیون، انقلابیون مدرنیته دموکراتیک قرن ٢١ هستند. اینان آپویی و هواداران PKK هستند. این انقلابیون کسانی هستند که توسط فلسفه آزادی آپو تربیت شده اند، به ایدئولوژی آزادی زن متعهد هستند، به صورت عاشقانه به آزادی اجتماعی متعهد هستند. ما با الحاق پیوندهای جدید به زنجیر آزادی، بر مرگ پیروز میشویم و از آن عبور خواهیم کرد.

جنبش آزادی زن با مبارزه ۵۰ ساله خود به پیشرو زنان و جوامع در سراسر جهان تبدیل شده است. زنان جهان در تمامی جوامع با شعارهای فرمول جادویی ژن، ژیان، ئازادی، مبارزه مشترک را آغاز کردند. در چنین عصری، فاشیسم همچنان میخواهد با حمله به رهبران و مبارزان زن، نتیجه بگیرد. در دهمین سالگرد قتلعام ۹ ژانویه در پاریس، در قلب پاریس قتلعام دیگری برای ما زنان رخ داد. ما به عنوان زنان و خلق کورد، از گذشته بر ترس غلبه کرده ایم، کسانی که می اندیشند با مرگ ما را ساکت کنند، خودشان را فریب میدهند. زیرا ما زنان کورد پیرو ساراها، اوین ها، روژبین ها، فیدان ها، سیوه ها، فاطمه ها و هزاران شهید دیگر هستیم. رفیق اوین یکی از پیشگامان جنبش زنان بود و عمدا هدف حمله قرار گرفت و به قتل رسید. وی با دارابودن روحیه ای میهندوستانه، مقاوم و انقلابی، یکی از پیشگامان نمونه جنبش ما بود. وی بیش از ۳۰ سال در راه آزادی مبارزه کرد و در ایدئولوژی آزادی زن به یک پیشرو تبدیل شد.

در کوهستانهای آزاد بزرگ شد و رفیق ساراها بود. روحیه آزادیخواهی و اراده و تعهد وی، جایگاهی ویژه در قلب تمامی زنان ایجاد کرده بود.  برای نوشتن تاریخ نانوشته آزادی زن، در انقلاب زن روژاوا شرکت کرد و بر ایجاد مدرنیته دموکراتیک در روژاوا پافشاری کرد. همواره از طریق مبارزه آزادیخواهی به  آگاهی و ایمان زنان کمک میکرد. در اینجا موضع زنان سازمان یافتهای وجود دارد که فاشیسم از آن میترسد و قصد دارد با توطئه های خود به زنی ضربه زند که از وی میترسد. ما به عنوان زن کورد به مقاومت ادامه میدهیم و هیچگاه راه آزادی را ترک نخواهیم کرد.

سارا با شخصیت و زندگی خود یک افسانه، با مبارزه خود یک حماسه و با شهادتش یک هویت جهانی است. وی در زمان مناسب خود یک مبلغ بود، در زمان مناسب خود مردم را دور هم جمع میکرد، در زمان مناسب خود یک مبارز و در زمان مناسب خود یک سیاستمدار بود. وی چه در کارخانه، چه در زندان، چه در کوهستان و چه در حوزه اجتماعی، یک زن باهوش آپویی بود که میدانست در هرجایی چگونه بجنگد. حضور سارا در تمام مراحل مبارزه ما برای آزادی زن پررنگ است، از مبارزه ما که در مرحله اول با یک گروه آغاز شد و با مقاومت در زندانها به اوج خود رسید. اولین زن آپویی که در زندان از خود دفاع سیاسی کرد، به صورت اولین جلاد، تف انداخت و اولین زنی بود که تا سرحد مرگ، اعتصاب غذا کرد. میراث سربلندی سید رضا را تداوم بخشید و به سمبل مبارزهای عظیم و باافتخار تبدیل شد. بذر همه پیشرفتها و معیارهای مبارزه آزادی ما را کاشت و آن را پرورش داد. رفیق سارا یک زن آپویی بود و با موضع و مبارزه خود، عظمت درسیم و آگاهی انقلابی آن را به خانهای برای جامعه تبدیل کرد. رهبر آپو پس از خبر قتل رفیق سارا گفت:  این قتلعام، دومین قتلعام درسیم است و با گفتن توطئه بین المللی ادامه دارد چشمانداز لازم برای مبارزه را به ما اعلام کرد. ما به عنوان مبارزان آزادی، خواستار پاسخگو شدن  در مورد این قتلعام هستیم و هرگز از آرمان خود دست برنمیداریم. باید همگی بدانند که هویت مقاومت و آزادی که با نام سارا عجین شده، خانه همه خلقها و زنان شده است.

هیچ کس نمیتواند در مقابل زن کوردی که طعم آزادی را چشیده و قدرت کوه ها را پشت سر دارد، بایستد. در زاپ، آواشین و زاگرس، بار دیگر ثابت شد که زنان کورد با زندگی و موضع خود درباره حقیقت، مدرنیته دموکراتیک را خواهند ساخت. اینک هزاران زن به عنوان یاران سارا، راه وی را میپیمایند. هزاران زن در خیابانها خود را سازماندهی میکنند. هزاران زن بدون اینکه تسلیم شوند در برابر دشمنان خود مقاومت میکنند و این هزاران تن تصمیم گرفتهاند با جمع کردن جهانیان پیرامون ژن، ژیان، ئازادی سیستم کنفدرالیسم دموکراتیک خود را بسازند، سارا پیشرو و خالق این ارزشها بود. وقتی انقلابیون راه انقلاب را در پیش گرفتند، دیگر کسی نمیتواند آنها را از این راه دور کند. به خصوص اگر این انقلابیون کورد و زن باشند، قدرت کسی آنقدر نیست که آنها را وادار به عقبنشینی از مبارزه کند. زیرا ما تشنه آزادی و مصمم به ادامه راه خود هستیم. ما به عنوان خلق و زنان کوردستان هزاران بار سوگند یاد کردهایم که عوامل قتلعام را پاسخگو سازیم. ما مبارزان رهبر آپو هستیم و مبارزانی هستیم که در راه مقاومت قدم برمیداریم. ما پیروان و همراهان ساراها، روناهی ها، روژبین ها، اوین ها، سیوه ها، پاکیزه ها، بسی ها و ظریفه ها هستیم. ما بە تمام هوالان خود قول میدهیم که تا انقلاب زن را به ثمر برسانیم به مبارزه خود ادامه دهیم.

آزادی فیزیکی رهبر ما، آزادی همه زنان را در بردارد. توطئه گران نه دیروز پیروز شدند و نه فردا نیز پیروز خواهند شد. ما به عنوان زنان باید سازماندهی بیشتری داشته باشیم و در همه جا از خود دفاع کنیم، باید با آگاهی به دنبال آزادی باشیم، باید مبارزه را گسترش دهیم. باید با جادوی شعار ژن ژیان ئازادی در تمامی حوزه های زندگی به اشغالگری و فاشیسم پاسخ دهیم. پاسخ ما به ندای شهدا این است که در راه حقیقت، همراه آنها باشیم، با گفتن اینکه قرن۲۱، قرن زن خواهد بود باید به مبارزه و آگاهی توجه کنیم. موضع ما پاسخگو ساختن توطئه گران و البتە سازماندهی و تعهد به هدف در همه جا است.