پزشکان بار دیگر در هند به خیابان‌ها آمدند

ده‌ها هزار نفر برای درخواست عدالت برای پزشک کارآموزی که در ماه اوت در هند مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسید، به خیابان‌های کلکته آمدند.

سه‌شنبه شب، ده‌ها هزار نفر بار دیگر در کلکته هند به خیابان‌ها آمدند تا به پزشکان همکار خود بپیوندند و خواستار عدالت شوند.

جسد غرق در خون جوان ۳۱ ساله ۹ اوت در بیمارستان این شهر پیدا شد و موجی از خشم را در سراسر کشور به راه انداخت. تجاوز و قتل به ما یادآوری کرد که خشونت علیه زنان به طرز وحشتناکی ادامه دارد.

برای هفته‌ها، ده‌ها هزار نفر تقریباً هر روز هنگام غروب در کلکته در حمایت از پزشکان که برای اقدامات حفاظتی بیشتر اعتصاب می‌کردند، تظاهرات کردند.

این اعتراضات که به مدت ده روز به حالت تعلیق درآمده بود، روز سه‌شنبه پس از عدم دریافت پاسخ قانع کننده از سوی مقامات ایالت بنگال غربی از سر گرفته شد.

بسیاری از تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های هند را به اهتزاز در می‌آوردند و مشعل و شمع حمل می‌کردند، در بسیاری از نقاط شهر ایستادند و فریاد زدند «ما عدالت می‌خواهیم». به گفته برگزارکنندگان، بیش از ۱۵۰ هزار نفر که اکثراً زنان بودند، از بیش از ۶۰ گروه مردم‌نهاد تا ساعات صبح به طور مسالمت‌آمیز راهپیمایی کردند. کنشگران پیام دادند که تظاهرات تا برقراری عدالت ادامه خواهد داشت.

یک مظنون در ارتباط با تجاوز به عنف و قتل این دکتر جوان دستگیر شد، اما برخورد مقامات محلی و نحوه انجام تحقیقات باعث انتقاد شدید شد.

در پی این واکنش‌ها، رئیس پلیس و مسئولان بهداشت منطقه برکنار شدند.

حادثه در کلکته شوک ناشی از تجاوز جنسی به یک زن جوان در اتوبوسی در دهلی‌نو در سال ۲۰۱۲ را در هند زنده کرد.