خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

شلیر رسولی جانش را از دست داد

زنان خشمگین مریوانی در اعتراض به فقدان امنیت به خیابان‌های این شهر سرازیز شدند

شلیر رسولی زن مریوانی که چند روز پیش برای جلوگیری از تعرض یکی از همسایگان خود را از بلندی یک ساختمان به پایین پرتاب کرد متأسفانه به دلیل شدت صدمات در بیمارستان جانش را از دست داد. به دنبال فوت دلخراش او امروز زنان خشمگین مریوانی به خیابان سرازیر شدند و به نبود امنیت اعتراض کردند.

چند روز پیش یک زن بە نام شلیر رسولی ساکن محله محمدیه مریوان برای فرار از یک فرد شرور که گفته می‌شود وابسته به نهادهای امنیتی است خود را از طبقه دوم یک ساختمان به پایین پرتاب کرد.

او که در وضعیت وخیم جسمانی در یک بیمارستان شهر سنه بستری شده بود امروز چشم از جهان فروبست. شلیر مادر دو فرزند بود. او اولین قربانی نبود و گمان نمی‌رود که آخرین قربانی باشد.

زنان مریوانی که دو روز پیش در واکنش به آن واقعه یک تجمع اعتراضی مقابل دادگستری مریوان برگزار کرده بودند امروز با شنیدن خبر فوت شلیر رسولی به خیابان‌ها آمدند. تصاویر بدست آمده نشان می‌دهد آنها خشم خود را با سردادن شعارهایی ابراز می‌کنند.

آنچه زنان در مریوان و سایر نقاط کوردستان و ایران به آن نیاز دارند امنیتی است که وجود ندارد. آنها در خانه، خیابان و محل کار مورد آزار و اذیت دائمی مردان مزاحمی قرار می‌گیرند که قانون اساسی کشور از آنان حمایت می‌کند.

زاهد کریمی، دادستان مریوان گفته است دستگاه قضایی درباره فرد متعرض بنام گوران قادری اغماض و مماشات نمی‌کند تا عبرتی برای سایرین باشد. او اما نگفته چگونه به اجرای عدالت توسط حکومتی که قوانین‌ زن‌ستیز دارد می‌توان اعتماد کرد. حکومتی که دو زن را معادل یک مرد می‌داند، حقوق برابر زنان و مردان را به رسمیت نمی‌شناسد، مأمورانش در خیابان زنان را به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری کتک می‌زنند و در بازداشتگاهها مورد تعرض و تجاوز قرار می‌دهند.